نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خروجی های دیجیتال PLC مدارهای کنترلی هستند که فقط از داده های باینری (1 و 0) برای کنترل CPU PLC بر روی دستگاه های خروجی میدانی استفاده می کنند. بنابراین یک خروجی PLC دیجیتال یک خروجی کنترل باینری پردازش شده از PLC به دستگاه های میدانی است. خروجی های دیجیتال PLC معمولاً برای ارائه یک طرح کنترل ON یا OFF (OPEN یا CLOSED) برای هر دستگاه یا سیستمی که توسط PLC متصل کنترل می شود، استفاده می شود.

خروجی های دیجیتال PLC

انواع خروجی PLC دیجیتال

برای خروجی های دیجیتال PLC به سه دسته تقسیم می شوند:

  • خروجی های PLC رله: خروجی های رله از PLC ها برای کار با دستگاه های خروجی میدان DC (جریان مستقیم) و AC (جریان متناوب) استفاده می شود. آنها کنترل مقاومت کم تا 2A (آمپر) را ارائه می دهند.
  • خروجی های ترانزیستور PLC: خروجی های ترانزیستور وابسته به ولتاژ هستند و فقط می توانند بارهای DC را کار کنند. سیستم‌های کنترل PLC که خروجی‌های ترانزیستوری را ارائه می‌کنند، عمدتاً در مدارهای DC کم مصرف مانند ریزپردازنده‌ها و در برنامه‌هایی که به عملیات سوئیچینگ سریع‌تر مانند چراغ‌های کنترل نیاز دارند، استفاده می‌شوند.
  • خروجی‌های PLC TRIAC: TRIAC اصطلاحی است که به معنای تریود برای جریان متناوب (AC) است. TRIAC ها کلیدهای الکترونیکی حالت جامد مبتنی بر سیلیکون هستند که برای مثال با مقدار کمی ولتاژ کنترل از یک PLC فعال می شوند. اصل کار آنها مشابه ترانزیستورهای MOSFET (ترانزیستور اثر میدان نیمه هادی اکسید فلز) است. خروجی های PLC TRIAC برای کنترل بارهای AC کم مصرف مانند استارت موتور، سیستم های روشنایی و کنتاکتورها ایده آل هستند.
این مطلب را از دست ندهید   انواع خروجی دیجیتال PLC

نمونه دستگاه های خروجی میدان دیجیتال PLC 

خروجی های دیجیتال PLC را می توان برای کنترل دستگاه های خروجی میدان زیر استفاده کرد:

الف) چراغ های نشانگر

ساده ترین مثال از یک دستگاه خروجی دیجیتال که می تواند توسط PLC کنترل شود، لامپ است. به عنوان یک خروجی دیجیتال از PLC می تواند لامپ را روشن یا خاموش کند. به طور مشابه، نشانگرهایی مانند چراغ های پیلوت سبز/قرمز توسط PLC ها با استفاده از همان اصل کنترل لامپ کنترل می شوند. به عنوان مثال، یک خروجی دیجیتال PLC می تواند چراغ قرمز پیلوت را روشن کند تا نشان دهد که دستگاه/سیستم تحت کنترل کار نمی کند.

ب) آلارم ها

برای خروجی های دیجیتال PLC آلارم‌ها در سیستم‌های کنترل‌شده با PLC اعلان‌های فوریت بالاتر را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، یک بوق، یک چراغ قرمز چشمک زن، یا یک زنگ می تواند نشان دهنده وقوع یک وضعیت خطرناک در سیستم کنترل شده PLC باشد. زنگ‌ها به طور خلاقانه در سیستم‌های کنترل PLC با تغییر مدت زمان روشن یا بازه‌های روشن/خاموش آن‌ها استفاده می‌شوند.

آژیر به سادگی یک دستگاه الکترونیکی است که وقتی از منبع ولتاژ تغذیه می‌کند، صدای تک فرکانس تولید می‌کند. آنها در مقایسه با نشانگرها برای استفاده به عنوان آلارم مناسب تر هستند، زیرا هیچ کس نمی خواهد صدای زنگ 24 ساعته در روز باشد.

ج) عملگرها

اینها وسایلی هستند که سیگنال الکتریکی یا کنترلی را به حرکت مکانیکی خطی یا چرخشی تبدیل می کنند. به بیان ساده، یک محرک سیگنال خروجی دیجیتال را از یک PLC به عملیات حرکتی عملی تبدیل می کند. عملگرها معمولاً به منابع ولتاژ AC یا DC پرقدرت متصل می شوند، اما سیم پیچ هایی دارند که به ولتاژ DC کوچک اجازه می دهد تا سوئیچینگ خود را کنترل کند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC)

د) شیر برقی

برای خروجی های دیجیتال PLC شیر برقی به سادگی یک شیر الکترومکانیکی است که به صورت الکتریکی کنترل می شود. دو نوع از رایج ترین شیرهای برقی عبارتند از Direct Acting و Pilot Operated. معمولاً از این شیرها برای کنترل جهت جریان سیالات در سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک استفاده می شود. یک شیر برقی معمولی شامل یک سیم پیچ الکتریکی است که در مرکز خود یک پیستون فرومغناطیسی متحرک (هسته) دارد.

در حالت استراحت، پیستون معمولا یک روزنه را می بندد. اگر ولتاژ کنترل DC از یک PLC به شیر برقی اعمال شود، کلید برقی را می بندد – که شیر برقی را به منبع برق دیگری متصل می کند – و اجازه می دهد جریان الکتریکی از سیم پیچ عبور کند.

این یک میدان مغناطیسی قوی ایجاد می کند که پیستون را به سمت بالا به داخل قاب شیر می کشد و در نتیجه روزنه را باز می کند. هنگامی که ولتاژ کنترل DC از مدار سلونوئید حذف می شود، پیستون با استفاده از نیروی فنر به موقعیت اولیه خود باز می گردد. این اصل اساسی است که برای باز کردن و بستن شیرهای برقی کنترل شده PLC استفاده می شود.

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع plc

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »