نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

PLC مانند تمام دستگاه های مهم در شرکت ها PLC نیز بعد از مدتی استفاده دچار خرابی می شود. نحوه عیب یابی و تشخیص PLC ها با این روش و نحوه شناسایی نواحی مشکل PLC را بیاموزید. به راحتی می توانید مشکلات کنترل کننده منطقی را برطرف نمایید.

مشکلات کنترل کننده منطقی

بررسی اولیه مشکلات کنترل کننده منطقی

برای مشکلات کنترل کننده منطقی محل مشکل PLC ممکن است با ورودی ها یا خروجی های خاص و غیره را شناسایی کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید برق اصلی PLC (120vac یا 24vdc) بارها اعمال می شود که LED برق اصلی روی PLC برای نشان دادن آن است. همچنین بررسی کنید که ولتاژ صحیح اعمال شده باشد.

خرابی در منبع تغذیه

برای مشکلات کنترل کننده منطقی منبع تغذیه 24 VDC را که ممکن است به صورت داخلی از خود PLC یا منبع تغذیه خارجی تهیه شده باشد، بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که فیوز اولیه سوخته نباشد.

بررسی کنید منبع ولتاژ 120 ولت یا ترانسفورماتور ولتاژ صحیح خروجی را دارد و هیچ فیوز سوخته نیست. این اغلب برای سیم پیچ های برقی هیدرولیک و غیره استفاده می شود.

به دنبال ناحیه سلول یا حسگرها و سوئیچ های واقع در ناحیه مشکل باشید. مانند تعویض ابزار، تعویض پالت یا قسمت مجله. در پرینت های الکتریکی به دنبال پراکس ها یا دستگاه های احتمالی که ممکن است معیوب باشند نگاه کنید.

خرابی در ورودی های PLC

برای مشکلات کنترل کننده منطقی بررسی کنید که هر LED ورودی روی PLC یا روی عیب‌یابی کنترل داخلی روشن می‌شود. هر یک از سوئیچ ها را به صورت دستی بسازید. دستگاه را در ESTOP قرار دهید تا از هرگونه حرکت غیرمنتظره جلوگیری کنید. اما همچنان مراقب باشید زیرا برخی از نردبان ها کاملاً ایمن نیستند. به یاد داشته باشید که پراکس‌ها معمولاً در حالت روشن قرار نمی‌گیرند، بنابراین مطمئن شوید که در زمانی که قرار نیست روشن باشند، روشن نباشند.

این مطلب را از دست ندهید   روش آسان عیب یابی PLC

ورودی های دستگاه یا تشخیص PLC را در حین ساخت بررسی کنید و آنها را خراب کنید. اگر همه اینها به درستی کار می کنند، به بررسی خروجی های زیر بروید. در غیر این صورت با یک متر تست کنید که برق به ورودی های PLC برمی گردد.

در این مرحله ممکن است لازم باشد دستگاه را با یک کد M فعال کنید اگر CNC است یا اگر مستقیماً PLC است، سپس عملکردهایی را که می خواهید انجام دهید اجرا کنید.

خرابی در خروجی های PLC

برای مشکلات کنترل کننده منطقی شیر برقی یا خروجی های احتمالی را که باید برای هر شرایط و مانیتور هنگام فعال شدن روشن شوند، تعیین کنید. اکنون آدرس های LED یا Y خروجی را بررسی کنید تا ببینید آیا plc یا control آنها را خروجی می دهد یا خیر.

اگر خروجی ها با تماشای عیب یاب یا LED روشن می شوند. با یک متر بررسی کنید که ولتاژ مناسب از PLC خارج می شود و بررسی کنید که ولتاژ مناسب در شیر برقی است. بسیاری از خروجی های PLC اغلب از یک نوع رله عبور می کنند تا به 120 ولت تغییر کنند. اطمینان حاصل کنید که ولتاژ سیم پیچ رله و همچنین منبع تغذیه به مجموعه خشک کنتاکت های رله را بررسی کرده اید. اطمینان حاصل کنید که رله هنگامی که خروجی PLC روشن است سوئیچ می شود.

در بسیاری از مواقع این بردهای رله دچار خرابی رله می شوند یا دستگاهی مانند شیر برقی دارند که به زمین متصل می شود و باعث سوختن تماس رله می شود. همچنین گاهی اوقات فیوزهایی در مدار وجود دارد که ممکن است نیاز به بررسی داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی آسیب و خرابی PLC

خرابی در رله PLC

برای مشکلات کنترل کننده منطقی اگر مشخص شد که کنتاکت رله خراب است. با کنتور خود و قطع برق به زمین از مداری که ممکن است کوتاه باشد بررسی کنید. اگر کمتر از 40 اهم یا بیشتر است، به احتمال زیاد اتصال اتصال به زمین دارید. سیم پیچ کوتاه یا بد را پیدا کنید و تعمیر کنید. سپس گاهی اوقات ممکن است رله دیگری که روی برد استفاده نشده است تعویض شود.

برخی از PLC ها اگر برای اتوماسیون یا وسایل خارجی هستند، گاهی اوقات یک تنظیم مجدد روی خود دارند تا آلارم های اصلی را در خود PLC پاک کنند. اما اگر اینطور بود، عموماً عملکردهای PLC را کاملاً خاموش می‌کردید. در فشار دادن هر دکمه روی PLC احتیاط کنید.

نکاتی در مورد محدوده ولتاژ مورد انتظار هنگام آزمایش مدارهای منطقی PLC

مدار 120 ولت به هیچ دلیلی نباید زیر 100 ولت بیفتد اگر مشکلی داشت. اگر توان 24VDC یا قرائت اندازه گیری کمتر از 20VDC باشد، به احتمال زیاد این مدار نیز مشکل دارد. منبع تغذیه باید همیشه 23 تا 25 ولت خروجی داشته باشد. اگر دستگاه اصلی نباشد، شیرهای ترانسفورماتور یا برق اعمال شده به اولیه ممکن است به درستی تنظیم نشود.

بیشتر بدانید: آموزش روش های عیب یابی PLC

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »