نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آنچه باید در مورد PLC Outputs بدانید

خروجی های PLC مدارهای کنترل PLC هستند و همچنین به دستگاه های کنترل شده توسط PLC اشاره دارند. هنگام صحبت در مورد PLC توجه داشته باشید، دستگاههایی مانند موتور و چراغها به عنوان خروجیهای PLC نیز شناخته می شوند. دستگاه هایی به نام محرک سیگنال الکتریکی PLC را به یک حرکت فیزیکی تبدیل می کنند، به عنوان مثال یک شیر برقی سوپاپ یا یک کنتاکتور موتور. با توجه به خروجی متغیر، محرک I / P (جریان به پنوماتیک) یک مثال است.

انواع PLC Outputs

دو نوع وجود دارد، خروجی ON / OFF و خروجی متغیر. خروجی دیجیتال (DO) برای روشن / خاموش بودن در طرح کنترل شماست. برخی از نمونه ها موتورهایی هستند که فقط باید روشن یا خاموش باشند، روشنایی، شیرهای برقی، قفل درب. خروجی آنالوگ (AO) برای سطح متغیر یا دامنه خروجی بین خاموش یا متوقف شده و روشن یا سرعت کامل مانند یک موتور الکتریکی است. نمونه هایی از خروجی های آنالوگ، VFD (درایو فرکانس متغیر)، محرک موقعیت سوپاپ و منبع تغذیه متغیر صنعتی هستند.

Controller Family

انواع مدارهای کنترل

اکنون اجازه می دهد تا انواع مدارهای کنترل را در ماژول خروجی PLC لمس کنیم. PLC ها چهار نوع خروجی معمول دارند. سه DO و دیگری AO است.

برای خروجی های دیجیتال، آنها ترانزیستور، رله و تریاک هستند. رله های خشک رله انتخاب سریعی هستند زیرا از ولتاژ مستقل هستند و یک رابط آسان برای سیستم مشتری هستند. رله ها به طور کلی دارای درجه جریان بالاتری نسبت به ترانزیستور هستند، اما طول عمر مکانیکی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   پنج شرکت که در ساخت PLC فعال هستند

انواع ترانزیستور

انواع ترانزیستور برای کاربردهای DC است. آنها کوچکتر هستند و بنابراین تعداد ورودی / خروجی بالاتری را در هر واحد املاک و مستغلات برد مدار ارائه می دهند. همچنین می توانید آنها را برای سرعت بیشتر سوئیچینگ و طول عمر بیشتر نسبت به رله ها انتخاب کنید.

تریاک انتخاب حالت جامد AC است و ممکن است به مدار اضافی موسوم به snubbers نیاز داشته باشد. همچنین بخاطر داشته باشید که مشخصات جریان نشتی ترانزیستور یا تریاک را بررسی کنید تا مطمئن شوید هنگام خاموش بودن امکان روشن شدن خروجی شما را نخواهد داشت.

خروجی آنالوگ PLC

خروجی آنالوگ PLC معمولاً برای حلقه یا داخلی و با ولتاژ (معمولاً 0 تا 10 ولت ولتاژ) یا جریان (معمولاً 4-20 میلی متر) قابل تنظیم است. در این حالت PLC برای هدایت خروجی از DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ) استفاده می کند. سایر خروجی های آنالوگ موجود، این بازه های معمول را تأمین می کنند: -5 تا 5 ولت، -10 تا 10 وی دی سی یا 0-5 وی دی سی.

شما باید از بارهای القایی که توسط خروجی های PLC جابجا می شوند، آگاه باشید. این شامل، استارت موتور، سلونوئید و رله است. اگر این دستگاه ها برای اتصال مستقیم خیلی بزرگ باشند، به یک رله بینابینی نیاز است. این بارهای القایی ولتاژ معکوس قابل توجهی تولید می کنند، که به عنوان Back EMF شناخته می شود. این برگشت EMF و جریان مربوطه می تواند به خروجی های PLC آسیب برساند و بنابراین باید هدایت شود.

نحوه ی محافظت

برای محافظت، دستگاههایی مانند MOV (واریستورهای اکسید فلزی) و دیودها برای سرکوب یا انحراف این ولتاژها تا حد امکان نزدیک به دستگاه القایی نصب می شوند. بدون سرکوب فشار، رله ها می توانند از قوس خارج شوند، صدای الکتریکی تولید کنند و ممکن است بسته شوند! تولیدکنندگان غالباً دستورالعمل هایی را برای انتخاب و حتی تأمین وسایل مهارکننده ارائه می دهند، اما ممکن است سایرین از قبل سرکوب را در خود داشته باشند و به یک جز a جداگانه نیاز ندارند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش نحوه نصب باتری PLC

همانطور که در بالا اشاره کردم، دستگاههای القایی سنسورهای ولتاژ تولید می کنند و از اسنبر برای خروجی های PLC تریستور (Triac) استفاده می شود. اسنوبرها برای این استفاده مدارهای RC هستند که میزان ولتاژ تغییر را کاهش می دهند تا باعث ایجاد دروغ triac نشوند. با این حال، بیشتر برنامه های کاربردی صنعتی دارای ولتاژ و جریان کافی کافی نیستند و می توانند مستقیماً به خروجی های PLC متصل شوند و برخی از آنها دارای محافظت داخلی هستند. به هر حال. اکثر سلونوئیدهای صنعتی توسط 24Vdc انرژی می گیرند و فقط حدود دو تا سیصد میلی آمپر مصرف می کنند.

منبع خروجی ولتاژ

سرانجام، ما باید در مورد غرق شدن و خروجی منبع صحبت کنیم. یک منبع خروجی ولتاژ را به بار متصل می کند، بازگشت یا زمین آن همیشه متصل است. یک خروجی غرق شدن بار را به برگشت یا زمین متصل می کند، همیشه به منبع ولتاژ آن متصل است. خوب، آیا شما یک مشکل بالقوه می بینید ؟! اگر مدار با اتصال کوتاه به زمین کامل شود، در این حالت چه اتفاقی می افتد ؟! درست است! روشن شدن ناخواسته خروجی! به همین دلیل و این واقعیت که من فقط اتصال یک مدار به برق را برای منطقی تر کردن انرژی در نظر می گیرم، منبع خروجی را ترجیح می دهم.

به یاد داشته باشید که خروجی ها در دو رنگ اصلی وجود دارند، DO و AO. شما باید آنچه را که می خواهید کنترل کنید در نظر بگیرید و ترکیب مناسبی از ماژول خروجی PLC و اجزای پشتیبان مانند رله های بینابینی را انتخاب کنید. آه، یک نکته دیگر، یک صفحه گسترده از تمام ورودی ها و خروجی های خود و تمام نیازهای آنها قبل از خرید هر چیزی ایجاد کنید.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی PLC موفق
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »