نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنچ دلیل نیاز به PLC

با وجود ظهور گزینه های کنترل ، محبوبیت PLC دوام می آورد. در این مقاله پنچ دلیل برای نیاز به PLC را ارائه می دهیم.

زمانی که PLC به عنوان تنها گزینه مناسب برای کنترل در برنامه های اتوماسیون صنعتی ایستاد. امروزه مهندسان انتخاب بیشتری در قالب رایانه های شخصی صنعتی ، PLC های نرم و رایانه های پنل دارند که عملکرد ترکیب PLC / HMI را از بین می برد. مهندسان حتی اگر احساس گرایش می کردند حتی می توانستند کنترل سفارشی خود را در اطراف تخته Raspberry Pi بسازند. با وجود ظهور این گزینه های کنترل جدید ، هنوز دلایل قانع کننده زیادی برای استفاده از PLC وجود دارد. در اینجا فقط پنچ مورد از آنها وجود دارد.

  1. آرامش ذهن

ارامش ذهن صنایع زیادی وجود دارند که این سطح از حمایت به سادگی مطلوب نیست بلکه در واقع یک نیاز اساسی است. مطمئناً سخت افزار کنترل در طی زمان تغییر خواهد کرد اما کاربران PLC این آرامش را دارند که بدانند این نرم افزار همیشه به آخرین کنترلر منتقل می شود.

مشخصات سری L PLC

  1. ذاتاً قوی و قابل اعتماد

اگر یک رایانه شخصی در انزوا کامل عمل کند ، شاید این پایان بحث قابلیت اطمینان باشد. اما هیچ کنترلی وجود ندارد. لوازم جانبی برای اتصال ، I / O به شبکه و سایر مؤلفه ها برای صحبت با آنها وجود دارد که هرکدام به درایورهای مخصوص خود نیاز دارند که در رایانه شخصی بارگیری شوند. آیا درایورهای همه این محصولات به صورت ترکیبی تست شده و کاملاً اثبات شده است؟ بعید به نظر می رسد درگیری ها می توانند اتفاق بیفتند و هر بار بروزرسانی این درایورها می توانند مشکلات را تشدید کنند. بنابراین ، تقریباً اجتناب ناپذیر است که یک کامپیوتر صنعتی خراب شود اما با وجود PLC از خرابی کامیوتر جلوگیری نمایید.

  1. مقیاس پذیری

بزرگترین PLC های فروش با حجم بیشترین کاربردهای کاربردی ، آنهایی هستند که 40 I / O یا کمتر دارند. در چنین برنامه های کاربردی ، PLC یک راه حل بسیار مقرون به صرفه ، بسیار بیشتر از یک سیستم مبتنی بر رایانه شخصی است. با این حال ، همین پلتفرم اساسی برای ده ها هزار I / O نیز مقیاس پذیر است ، با استفاده از کاربران قادر به انتقال برنامه های کنترلی به PLC های بزرگتر ، از همان محیط برنامه نویسی بهره مند می شوند و از سخت افزار کاملاً مدولار بهره می گیرند.

  1. برنامه نویسی

حتی امروز ، برای هر مهندس که از دانشگاه خارج می شود و مسلط به برنامه نویسی متن ساختار است و برای هر مهندس که کار راحت در C یا C ++ باشد ، احتمالاً ده نفر دیگر وجود دارند که فقط می خواهند از منطق نردبان استفاده کنند ، (خصوصاً در پایین I / O پایان طیف برنامه.)

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های پی ال سی FX5UC

میتسوبیشی برقی یک گزینه برنامه نویسی C ++ برای PLC های خود ارائه می دهد ، بنابراین با یک سکوی سخت افزاری انعطاف پذیر با توانایی برنامه نویسی سطح بالا این کار قابل انجام است. مطمئناً همین گزینه های برنامه نویسی بر روی پلتفرم رایانه های شخصی موجود است ، اما سطوح مدولار بودن و مقیاس پذیری که ابزارهای نرم افزاری PLC ارائه می دهند – تقریباً به همان روش سخت افزار – به سادگی وجود ندارند.

  1. ادغام سایر تجهیزات

برای بسیاری از مهندسان اتوماسیون ، هیچگاه نیازی به جابجایی در خارج از سبد کالای یک فروشنده منفرد نیست ، زیرا تامین کننده هایی از جمله میتسوبیشی برقی قادر به رفع هرگونه نیاز از HMI ها ، درایوها ، سرویس ها ، کنترل حرکت ، ایمنی و روباتیک به توزیع ولتاژ کم هستند. محصولات ، کنتورهای برق و سیستمهای CNC از آنجا که همه این مؤلفه ها برای همکاری با یکدیگر طراحی شده اند ، مهندسان از ادغام «وصل و کار» بهره می برند.

با PLC مدرن ، ادغام سخت افزار شخص ثالث میسر است. آیا می توان همان را برای ادغام در سیستم عامل PC گفت؟ آیا درایورهای این ماژول های شخص ثالث تضمین شده است که کار کنند؟ چه مقدار تلاش پیکربندی مورد نیاز خواهد بود؟ شاید مهمتر از همه ، آیا همین اطمینان از سازگاری مداوم از طریق طول عمر عملیاتی پلت فرم کنترل وجود خواهد داشت؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 17 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »