نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی (PLC) رایانه‌های ناهموار و سبک وزنی هستند که برای خودکارسازی فرآیندهای صنعتی مانند تصفیه خانه‌های فاضلاب، کارخانه‌های فرآوری سنگ معدن و خطوط مونتاژ کارخانه‌های تولیدی استفاده می‌شوند. آنها برای انجام تصمیمات منطقی برای کاربردهای مختلف کنترل الکترومکانیکی و عملکرد قابل اعتماد در محیط های صنعتی خشن مانند در دمای بسیار پایین یا بالا و شرایط گرد و غبار طراحی شده اند. همچنین، PLCها قادر به خودکارسازی کل خط تولید یا عملکرد دستگاه خاص یا یک فرآیند خاص هستند. برای خرابی باتری PLC اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

خرابی باتری PLC

بررسی اجزای کلی و خرابی باتری PLC

همه کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی از چهار جزء اصلی تشکیل شده اند. این قطعات شامل بخش پردازشگر، بخش ورودی/خروجی(I/O)، بخش برنامه نویسی و منبع تغذیه است. منبع تغذیه سطوح ولتاژ مناسب مورد نیاز برای برق رسانی به PLC و اجزای داخلی آن را فراهم می کند. این کار را با تبدیل یک ولتاژ خط، عمدتاً 120 ولت یا 240 ولت AC (جریان متناوب)، به DC مورد نیاز (جریان مستقیم)، معمولاً 24 ولت DC انجام می دهد.

منبع تغذیه شامل یک ترانسفورماتور کاهنده است که ولتاژ خط را پایین می آورد و یک یکسو کننده که آن را به DC تبدیل می کند. این واحد همچنین دارای خازن‌هایی است که جریان DC را فیلتر می‌کند تا اطمینان حاصل شود که منبع ولتاژ خروجی ثابتی از نویز الکتریکی و افزایش ناگهانی ولتاژ نیست.

در حالی که منبع اصلی برق برای PLC و اجزای آن منبع تغذیه اصلی است، PLC همچنین از یک باتری پشتیبان تشکیل شده است. در برخی از مدل های PLC، منبع تغذیه اصلی باتری داخلی را شارژ می کند. باتری مستقیماً به برد CPU PLC متصل می شود. در این مقاله توضیحات مفصلی در مورد باتری PLC ارائه شده است.

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکلات رایج با PLC

علت نیاز باتری PLC

تنظیمات پیکربندی PLC، نقاط تنظیم فرآیند، منطق PLC و ساعت Real-Time در EPROM (حافظه فقط خواندنی قابل برنامه ریزی قابل پاک شدن) ذخیره می شوند و باتری EPROM را تغذیه می کند. باتری به تغذیه EPROM ادامه می دهد، در صورتی که منبع تغذیه PLC برای تعمیر و نگهداری ایزوله شده باشد یا زمانی که برق قطع شود.

دلیل اینکه خرابی باتری PLC به عنوان باتری CMOS، باتری پشتیبان، باتری RTC، باتری پردازنده یا باتری حافظه رم نیز شناخته می شود. بنابراین، می‌توان گفت باتری PLC انرژی مورد نیاز برای حفظ محتویات حافظه غیرفرار پردازنده را در صورت قطع برق یا زمانی که دستگاه برای تعمیر و نگهداری یا تغییر مکان خاموش می‌شود، فراهم می‌کند.

اگر باتری PLC یک مجموعه خازن باشد، در صورت قطع برق از مقادیر فعلی حافظه به طور خودکار پشتیبان گیری می شود. و هنگامی که منبع تغذیه PLC بازیابی شد، PLC حالت عملیاتی را با مقادیر برنامه و پیکربندی که قبل از قطع برق وجود داشت، برمی‌گرداند. مجموعه خازن باتری معمولاً می تواند تا 72 ساعت پس از قطع برق از حافظه پشتیبان گیری کند.

اما زمانی که PLC دارای مجموعه باتری لیتیومی باشد، حداکثر تا 5 سال می توان از اطلاعات حافظه با خیال راحت پشتیبان گیری کرد. به طور کلی، باتری PLC برای جلوگیری از از دست دادن حافظه و منطق نرم افزار برنامه ریزی شده در هنگام قطع برق استفاده می شود. بنابراین، باتری های PLC باید به طور منظم بررسی و نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که ولتاژ آنها در مقادیر توصیه شده است.

این مطلب را از دست ندهید   5 روش خوب برای عیب یابی PLC

انواع رایج باتری PLC

به طور معمول، سیستم PLC از باتری های لیتیوم یون یا لیتیوم استفاده می کند. باتری های لیتیوم-تیونیل کلراید رایج ترین نوع باتری هایی هستند که برای پشتیبان گیری برق PLC استفاده می شوند. آنها بیشتر ترجیح داده می شوند زیرا برای کاربردهای جریان کم بسیار مناسب هستند و خدمات طولانی را برای باتری PLC ارائه می دهند. همچنین، انواع ولتاژ باتری های PLC که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، 3.0 ولت DC و 3.6 VDC هستند، اگرچه می توانید با اتصال چندین باتری به صورت سری به ولتاژهای بالاتری برسید. دو نوع متداول ولتاژ باتری PLC عبارتند از: باتری پشتیبان 3.6 ولتی لیتیوم PLC و باتری لیتیومی سکه ای 3.0 ولت.

بیشتر بدانید: آموزش تعمیر ساده plc

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »