نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعمیر ساده plc/ کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی از زمانی که چهل سال پیش ظاهر شدند، اتوماسیون را متحول کردند. آنها با استفاده از منطق دیجیتال قابل برنامه ریزی مجدد برای آسان کردن عیب یابی، خود را نسبت به تعداد زیادی رله که جایگزین کرده اند قابل اعتمادتر نشان داده اند. اما وقتی مشکلی روی زمین پیش می‌رود و شما باید بفهمید که چیست، بسیار خوب است که بدانید چگونه مشکل را پیدا کنید.

خوشبختانه، شما PLC هایی دارید که می دانید عیب یابی آنها آسان است! اما از کجا شروع کنیم؟ خوب، در اینجا نکاتی وجود دارد که در هنگام عیب یابی PLC باید به دنبال چه چیزی باشید. این مقاله فرض می‌کند که کنترل‌کننده قبلاً کار می‌کرده و به درستی کار نمی‌کند، اگرچه اگر کنترل‌کننده جدید باشد، ممکن است نکاتی برای شما مفید باشد.

آموزش تعمیر ساده plc

داخلی در مقابل خارجی

اولین کاری که باید هنگام تلاش برای یافتن مشکل در PLC خود انجام دهید این است که بفهمید مشکل داخلی است یا خارجی. در این مقاله به طور عمده روی مسائل داخلی تمرکز خواهم کرد. منظورم از داخلی این است که مشکل از سیستم PLC و پردازنده است. مشکلات داخلی PLC معمولاً گسترده هستند و بسیاری از ماژول های IO متصل را تحت تأثیر قرار می دهند. اگر مشکل در یک یا چند ماژول محلی باشد، ممکن است مشکل خارجی باشد.

مشکلات برق

بنابراین احتمالاً مشکل در سیستم PLC است. ابتدا سیم ها، به ویژه سیم های برق و زمین را تجزیه و تحلیل کنید. به دنبال خوردگی، اتصال کوتاه، سیم کشی شل و سایر سیم های احتمالاً غیرقابل اعتماد باشید. پس از بررسی سیم کشی، ولتاژ برق و زمین را بررسی کنید. مطمئن شوید که زمین واقعا یک زمین است و ولتاژ صفر در آن جریان دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت سیستم DCS و PLC

بعد، منبع تغذیه را بررسی کنید. ولتاژ عبوری از سیم به کنترلر باید در محدوده توصیه شده توسط سازنده باشد. همچنین باتری های موجود در سیستم را پیدا کرده و بررسی کنید تا در محدوده ولتاژ توصیه شده نیز باشند. باتری ها برای اطمینان از اینکه هر گونه قطع برق حافظه و داده های PLC را خراب نمی کند استفاده می شود. مشکلات داخلی می تواند باعث تخریب جدی حافظه سیستم شود. فساد ممکن است از تداخل خارجی مانند RFI و EMI که در اثر جوشکاری و برخورد صاعقه ایجاد می شود، رخ دهد. برای بررسی اینکه آیا برنامه هنوز خوب است، آن را با یک نسخه پشتیبان مقایسه کنید. برنامه را دوباره در کنترلر نصب کنید تا مطمئن شوید که هیچ نقصی در حافظه وجود ندارد. همیشه چندین نسخه پشتیبان را در مکان های مختلف نگه دارید و آنها را به روز نگه دارید.

اگر هنوز در یافتن مشکل مشکل دارید، از پرسیدن سوال دریغ نکنید. در صورت امکان با سازنده تماس بگیرید. در غیر این صورت، ما همیشه در کنار شما هستیم. اگر پیشنهاد دیگری برای عیب یابی داخلی PLC ها دارید، کامنت بگذارید.

نقاط نگهداری plc

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »