نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با درک اصول PLC

PLC ها (کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی) عمدتا در کاربردهای صنعتی و تجاری استفاده می شوند. صنایع به طیف گسترده ای از ماشین آلات متکی هستند که عملکرد آنها پیچیده است. هر دستگاه دارای قطعاتی است که توسط موتورها، سیستم های پنوماتیک یا سیستم های هیدرولیک کار می کنند.

سنسورها برای احساس حس هنگامی که قطعات ماشین در حال حرکت یا سو mal عملکرد هستند و اجسام خارجی که توسط ماشین آلات پردازش می شوند به منظور تسهیل در کارایی موثر ماشین، مورد استفاده قرار می گیرند. از PLC برای تسریع در این عملیات ماشین های صنعتی استفاده می شود. PLC ورودی های دستگاه را کنترل می کند، بر اساس برنامه های خود تصمیم گیری مناسب می کند و خروجی ها را کنترل می کند تا اتوماسیون ماشین و فرآیند را تحریک کند.

عملیات اولیه PLC

PLC ها از نقاط ورودی یا ماژول ها، نقاط خروجی یا ماژول ها و CPU (واحد پردازش مرکزی) تشکیل شده اند. ورودی ها طیف وسیعی از سیگنال های آنالوگ و دیجیتال را از سنسورها / دستگاه های مختلف میدان می پذیرند و برای تبدیل آنها به سیگنال های منطقی سازگار با CPU کار می کنند. سپس CPU تصمیمات مناسبی می گیرد و دستورالعمل های کنترل را طبق دستورالعمل های برنامه تنظیم شده در حافظه اجرا می کند.

ماژول های خروجی وظیفه دارند دستورالعمل های کنترل CPU را به سیگنال های آنالوگ یا دیجیتال تبدیل کنند که به نوبه خود برای کنترل محرک های مختلف / دستگاه های میدانی استفاده می شوند. از دستگاه های برنامه نویسی برای وارد کردن دستورالعمل هایی استفاده می شود که تعیین می کنند PLC برای ورودی های خاص چه کاری انجام می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   منطق نردبان در کنترل کننده plc

سرانجام، یک دستگاه رابط اپراتور نمایش اطلاعات فرآیند و ورودی پارامترهای جدید کنترل را تسهیل می کند.

کنترل کننده ها

قبل از معرفی PLC، بیشتر این کارهای صنعتی با استفاده از کنترل کننده های رله یا کنتاکتورها انجام می شد. این رویکرد به عنوان کنترل سیم سخت شناخته می شود. برای انجام کار به نمودارهای مدار، اجزای الکتریکی و لیست سیم کشی متکی بود. برق کاران اجزای الکتریکی مشخصی را که برای انجام کارهای خاص لازم است نصب می کنند. در صورت بروز خطا، سیم کشی برق باید مجدداً نصب شود. از این رو، تغییر یا گسترش عملکرد ماشین نیاز به تغییرات گسترده عناصر الکتریکی و سیم کشی مجدد دارد.

مزایای PLC ها

انجام کارهای پیچیده با PLC راحت تر است زیرا سیم کشی بین مخاطبین رله و دستگاه ها در برنامه PLC انجام می شود. این امر تصحیح خطاها و اصلاح برنامه ها را آسان می کند. در حقیقت، تهیه و تغییر برنامه PLC در مقایسه با سیم کشی و سیم کشی مجدد مدار آسان تر است. از دیگر مزایای PLC می توان به تشخیص متمرکز، اندازه کوچک، تکثیر سریعتر و ارزانتر برنامه ها، مستند سازی فوری برنامه ها، تشخیص یکپارچه و توانایی نادیده گرفتن عملکردها و تسهیل تغییرات سریع و آسان سیستم اشاره کرد.

PLC ها نیاز به سیم کشی خارجی را که برای کنترل فرآیندهای صنعتی مورد نیاز است، از بین می برند. سیستم کنترل PLC از آنجا که منطق در حافظه PLC ذخیره شده است، قابلیت اطمینان را افزایش می دهد، بنابراین از خطاهای سیم کشی منطقی می کاهد. همچنین انعطاف پذیری را تضمین می کند زیرا تهیه و اصلاح یک برنامه PLC برای کاربران نهایی آسان تر است.

این مطلب را از دست ندهید   برنامه ریزی در PLC

به طور خلاصه، PLC ها کامپیوترهای خاصی هستند که برای کنترل فرآیندهای صنعتی و ماشین آلات طراحی شده اند. PLC های نرم افزاری از طریق برقراری ارتباط با سایر تجهیزات رایانه ای یا کنترلرها از قابلیت ارتباطی خوبی برخوردار هستند. آنها به راحتی برای اجرای کارهایی مانند جمع آوری داده ها، کنترل نظارت، بارگیری و بارگذاری برنامه و نظارت بر فرآیند و دستگاه به شبکه متصل می شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »