نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت های PLC و IPC و تحول در آن

یک کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یا کنترل کننده قابل برنامه ریزی یک رایانه دیجیتالی صنعتی است که برای کنترل فرآیندهای تولید از قبیل خطوط مونتاژ ، یا دستگاه های روباتیک یا هرگونه فعالیتی که نیاز به قابلیت اطمینان بالا ، سهولت برنامه نویسی و پردازش دارد ، ناهموار و سازگار شده است. با انتخاب و تنظیمات بسیار زیادی که در اختیار کاربر قرار دارد ، چگونه باید در انتخاب کنترلر صحیح برای برنامه خود اقدام کرد؟ در این مقاله تفاوت های PLC و IPC و تحول در آن ارائه شده است.

مزایای PLC

آنها می توانند برای بسیاری از آرایش های I / O دیجیتال و آنالوگ ، محدوده دمایی گسترده ، ایمنی در برابر سر و صدای الکتریکی و مقاومت در برابر لرزش و ضربه طراحی شوند. برنامه هایی برای کنترل عملکرد دستگاه معمولاً در حافظه پشتیبانی شده از باتری یا غیر فرار ذخیره می شوند.

مشخصات سری L PLC

PLC ها برای اولین بار در صنعت ساخت اتومبیل توسعه یافتند تا کنترل کننده های قابل انعطاف ، ناهموار و به راحتی قابل برنامه ریزی برای جایگزینی سیستم های منطقی رله سخت استفاده می کردند. از آن زمان ، آنها به عنوان کنترل کننده های اتوماسیون با قابلیت اطمینان بالا و مناسب برای محیط های سخت پذیرفته شده اند.

تحول در ساخت PLC

براساس آخرین آمار ، بازار PLC رو به رشد است. اما دلیل این موضوع چیست؟ بحث کنترل PLC در مقابل IPC یا PC مبتنی بر رایانه اکنون بیش از دو دهه است که مفسران پیش بینی های مختلفی در مورد ظهور کنترلرهای صنعتی با داخلی مبتنی بر رایانه در مقابل راه حل های PLC ارائه می دهند. با این حال ، واضح است که ، PLC غصب نشده است. همراه با یک پایگاه نصب شده گسترده ، هنوز هم تعدادی از نوآوری ها به بازار عرضه می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   پنچ دلیل نیاز به PLC

تفاوت بین PLC و IPC

جالب توجه است که بخشی از بحث PLC در مقابل بحث IPC اینکه تکنولوژی هایی به وجود آمده است که برخی از ویژگی های دیگری را شامل می شود. از منظر PLC ، این مورد شامل همه چیز از جمله ورود سرورهای وب جاسازی شده تا در دسترس بودن ماژول های افزونه PC مانند کنترلر C-Mitsubishi Electric است. ماژول های دیگر ، مانند ماژول MES میتسوبیشی برقی ، بدان معنی است که PLC ها می توانند بدون نیاز به سخت افزار رایانه متوسط ​​به طور مستقیم به سیستم های سطح بالاتر پیوند برقرار کنند. علاوه بر این ، ترکیبی از PLC و HMI به این معنی است که سیستم عامل های PLC همچنین می توانند یک محیط بسیار رایج مانند PC را برای SCADA و سایر برنامه های تجسم فراهم کنند.

اخرین نسل های PLC

آخرین نسل از PLC را نیز ارائه می دهد عملکرد گسترده تر مانند کنترل ربات های جاسازی شده با سیستم های ایمنی مرتبط و جنبه های هوش مصنوعی که امکان یادگیری انعطاف پذیر و تصمیم گیری هوشمندانه را فراهم می آورد. بنابراین کاربران می توانند به جای مجبور شدن در یک مسیر یا مسیر دیگر مجبور باشند مناسب ترین راه حل را برای یک برنامه خاص جستجو کنند زیرا برخی ویژگی ها و کارکردهای حیاتی وجود ندارد. حتی در اینجا جالب است که جذابیت PLC غالباً تحمل می شود و برای بسیاری از کاربران دلایل خوبی برای چسبیدن به یک رویکرد صرفاً PLC محور باقی مانده است.

ویژگی های این PLC

بخشی از این مسئله مربوط به قابلیت اطمینان PLC ها در برنامه های کاربردی است که غیر معمولی نیست که کاربران انتظار داشته باشند دارایی ها را برای یک دهه یا بیشتر تحویل دهند. (بدون نیاز به فشار برای به روزرسانی مداوم سیستم های کنترل و اتوماسیون.) وقتی کاربر نهایتا می خواهد به یک سیستم عامل جدید کنترل شود ، PLC یک مسیر مهاجرت ذاتاً آسانتر از راه حل IPC ارائه می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   ماژول ورودی آنالوگ plc

شاید برای بسیاری از اپلیکیشن های مشابه برای طول عمر پشتیبانی ، برای کاربر / اپراتور مهمتر باشد. به عنوان مثال ، در صنعت آب ، دوره های AMP به طور معمول 5 سال به این معنی است که یکپارچه سازندگان سیستم می خواهند از پایداری کامل محصول اطمینان حاصل کنند ، به طوری که می توانند محصولات مشابه مانند را با سربار مهندسی جایگزین کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »