نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در این مقاله به نحوه نصب باتری PLC می پردازیم. اگر شک دارید، باید با سازنده تجهیزات PLC برای وضوح مدل خاص خود تماس بگیرید.

 نحوه نصب باتری PLC

مشخصات باتری

اکثر قطعات تجهیزات PLC دارای چراغ هایی هستند که نشان می دهد چه مقدار ولتاژ در باتری کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) شما باقی مانده است. وقتی چراغ زرد یا قرمز شد یا نشان دهنده ولتاژ پایین است، زمان تعویض باتری PLC فرا رسیده است. باتری‌های کنترل‌کننده منطقی قابل برنامه‌ریزی لیتیوم (PLC) برای تامین برق پشتیبان حافظه پردازنده طراحی شده‌اند. پردازنده‌ها انرژی را از باتری کنترل‌کننده منطقی برنامه‌ریزی می‌گیرند تا اطلاعات را در شرایطی که برق به مدت 30 دقیقه یا کمتر قطع می‌شود، حفظ کنند.

مراحل تعویض باتری پی ال سی

برای تعویض باتری PLC:

  • باتری PLC را روی ماژول پردازنده پیدا کنید.
  • اگر باتری PLC در جلوی ماژول قرار دارد، PLC را وصل کنید. اگر باتری بدون جدا کردن ماژول قابل یافتن نیست، منبع تغذیه PLC را از برق بکشید. این بدان معناست که PLC باید دوباره برنامه ریزی شود، اما این کار از شوک الکتریکی به تکنسین جلوگیری می کند.
  • با فشار دادن گیره های نگهدارنده در بالا و پایین ماژول باید آزاد شود و به بیرون بلغزید. اگر باتری در جلوی ماژول پردازنده قرار گرفته باشد، ممکن است این مرحله مورد نیاز نباشد.
  • کانکتور باتری PLC را جدا کرده و از دستگاه خارج کنید.
  • باتری PLC جایگزین را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از نظر ولتاژ و اندازه با باتری اصلی یکسان است.
  • کانکتور جدید باتری PLC را به سوکت وصل کنید و باتری را با گیره های نگهدارنده محکم کنید.
  • ماژول پردازنده را محکم به داخل شاسی برگردانید تا هر دو گیره نگهدارنده درگیر شوند.
  • برق را به PLC برگردانید
  • باتری قدیمی PLC را به درستی دور بیندازید. اگر باتری آسیب دیده یا الکترولیت نشت می کند، توصیه می شود آن را در یک کیسه پلی اتیلن حاوی 1 اونس کربنات کلسیم قرار دهید، سپس در یک کیسه پلی اتیلن دیگر قرار دهید و با حرارت مهر و موم کنید. سپس باید با یک شرکت دفع باتری تماس بگیرید تا به درستی دفع شود.
این مطلب را از دست ندهید   مشخصات سری L PLC

این دستورالعمل‌ها و اقدامات احتیاطی به شما امکان می‌دهد باتری پشتیبان را در اکثر برنامه‌های PLC با خیال راحت تعویض کنید.

باتری متوسط ​​PLC شما با توجه به نوع پردازنده، میزان استفاده از باتری و محیطی که در آن قرار دارد بین 2 تا 5 سال دوام خواهد آورد.

برای تعمیر پی ال سی خود با کارشناسان واحد فنی نمایندگی ما در ارتباط باشید.

نسخه پشتیبان plc

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + چهار =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »