نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اهمیت تعمیر و نگهداری plc/ PLC ها (کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی) بخشی جدایی ناپذیر از دنیای اتوماسیون هستند و به نوبه خود سهم عمده ای در بازار صنعتی دارند. زمان از کار افتادن می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، و یافتن قطعات برای واحدهای قدیمی می‌تواند دشوار و زمان‌بر باشد. (MRO Electric بسیاری از قطعات اتوماسیون قدیمی و متوقف شده را از برندهای برتر به فروش می رساند) بنابراین، نگهداری صحیح PLC شما می تواند از سردردهای غیرضروری جلوگیری کرده و بیشترین بهره را از واحدهای شما ببرید.

اهمیت تعمیر و نگهداری plc

چک لیست قبل از نگهداری

قبل از شروع تعمیر و نگهداری پیشگیرانه در PLC، حتماً موارد زیر را انجام دهید:

  • قبل از اینکه دستان خود را کثیف کنید از برنامه PLC خود نسخه پشتیبان تهیه کنید (همچنین ایده خوبی است که همیشه یک نسخه اصلی از برنامه های عملیاتی را در دسترس داشته باشید).
  • رویه‌های مناسب قفل کردن/تاگوت را دنبال کنید.
  • برق را از سیستم حذف کنید. در طول تعمیر و نگهداری باید همیشه برق خاموش و از برق جدا باشد.
  • تمام قطعات در حال استفاده را بررسی کنید.

رویه های تعمیر و نگهداری PLC

این یک مقاله راهنمای خوب برای استفاده در هنگام انجام تعمیر و نگهداری پیشگیرانه PLC است:

  • عوامل محیطی / شرایط عملیاتی را بررسی کنید. رطوبت، دما و عوامل دیگر نقش مهمی در طول عمر و عملکرد صحیح قطعات شما دارند. مطمئن شوید که این عوامل به طور مداوم در محدوده شرایط عملکرد بهینه PLC شما قرار دارند.
  • زباله، گرد و غبار و تجمع را از واحدهای خود پاک کنید. یک محیط کار تمیز برای PLC شما یک راه عالی برای جلوگیری از خرابی است. همچنین، ورود گرد و غبار به بردهای مدار می تواند باعث اتصال کوتاه فاجعه آمیز شود.
  • تمام فیلترهای نصب شده در محفظه ها را تمیز یا تعویض کنید. این به PLC شما اجازه می دهد حداکثر جریان هوا را دریافت کند و ثبات را تضمین می کند.
  • تمام اتصالات خود را از نظر تناسب محکم بررسی کنید، به خصوص ماژول های I/O. این یک راه بسیار ساده برای اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی کار می کند است. همچنین، اتصال شل ممکن است باعث آسیب دائمی به قطعات شما شود.
  • دستگاه های ورودی/خروجی را برای تنظیمات مناسب بازرسی کنید.
  • نشانگرهای LED باتری روی ماژول حافظه RAM در CPU را بررسی کنید. اگر LED OK روشن یا چشمک می زند، باتری را در اسرع وقت تعویض کنید.
این مطلب را از دست ندهید   5 علت خرابی سیستم کنترل PLC

موارد دیگری که باید در نظر داشته باشید

  • هر 6 ماه یک بار کارت های مدار را با آنالوگ های کنترل فرآیند کالیبره کنید.
  • دستگاه هایی مانند سنسورها را هر ماه سرویس دهید.
  • هرگز تجهیزات دیگری را که صدا یا گرمای زیادی تولید می کنند نزدیک PLC خود قرار ندهید.

نحوه نگهداری PLC (کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی)

همانطور که بسیاری از ما می دانیم، PLC ها (کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی) جزء اصلی در دنیای اتوماسیون کارخانه هستند. به منظور اجرای بهینه و کارآمدترین آنها، تعمیر و نگهداری معمول ضروری است. به طور کلی، تولید کنندگان PLC را برای تحمل محیط های سخت و غیر استریل تولید می کنند. با رعایت یک برنامه تعمیر و نگهداری کافی، بازه زمانی عملیات PLCها را می توان طولانی کرد.

از PLC خود محافظت کنید

همیشه مراقب آلاینده های خورنده و رسانا باشید که پتانسیل آسیب رساندن به اجزای PLC را دارند. با تکمیل بازرسی های بصری برای گرد و غبار سیاه و دمیدن ذرات معلق در هوا از مجاورت PLC، احتمال آلودگی را کاهش می دهید.

آیا قدرت جریان دارد؟

یک PLC بدون قدرت کافی به درستی کار نمی کند. برای جلوگیری از هر گونه اشکال در عملیات، مراقب هرگونه افزایش یا شورت باشید.

کالیبره کردن اجزای آنالوگ

همیشه به برنامه نگهداری پیشگیرانه برای هر دستگاه ورودی آنالوگ مراجعه کنید. ورودی های آنالوگ باید به طور منظم تمیز شوند و تا حد امکان دقیق کالیبره شوند.

EMI را در نظر بگیرید

شناخته شده است که EMI (تداخل الکترومغناطیسی) باعث ایجاد مشکلات وحشتناک برای PLC ها می شود بدون اینکه به وضوح نشان دهد که مشکل خاص چیست یا چگونه باید آن را برطرف کرد. برای اینکه جلوتر از بازی باقی بمانند، بسیاری از سیم‌کشی‌های محلی ممیزی می‌کنند تا منابع بالقوه EMI را قبل از اینکه در عملکرد PLC شما تداخل ایجاد کنند، مشخص کنند. اجزای سطح پایین و سیم‌های جریان بالا اغلب با یکدیگر تداخل دارند، که طراحی سیم‌کشی باید در نظر گرفته شود.

این مطلب را از دست ندهید   پنچ دلیل نیاز به PLC

راه اندازی S7-200

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »