نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کارهای داخلی یک PLC

اصولا در PLC قسمت های مختلف وجود دارد که هرکدام مسئول این کار ویژه می باشد که در این مقاله به آن پرداخته می شود.

پردازنده

CPU- واحد پردازش مرکزی به عنوان مغز PLC عمل می کند. این شامل یک واحد حافظه است که برنامه PLC در آن نوشته شده است. این اساساً برای پردازش اطلاعاتی که از ورودی ها دریافت می کند استفاده می شود و دستورالعمل هایی را برای خروجی ها با توجه به منطق برنامه ریزی شده در آن انجام می دهد. به این فرآیند چرخه اسکن گفته می شود و هر 5 ثانیه رخ می دهد. چرخه اسکن در زیر نشان داده شده است.

برنامه نوسی PLC

هنگامی که برنامه ای روی دستگاه برنامه نویسی مانند لپ تاپ نوشته می شود، آن را در CPU بارگذاری می کنند، پس از آپلود شدن، در حافظه CPU نوشته می شود. سپس می توان دستگاه برنامه نویسی را بدون از دست دادن داده های PLC جدا کرد زیرا برنامه اکنون در حافظه پردازنده ذخیره می شود.

فقط PLC واحد دارای یک پردازنده داخلی است، در PLC ماژولار و نصب شده بر روی رک CPU به عنوان یک ماژول جداگانه ارائه می شود. در PLC مدولار، CPU اولین ماژول است در حالی که در PLC نصب شده روی رک، CPU با مقدار ورودی و خروجی مورد استفاده اداره می شود.

دستگاه های ورودی و خروجی

در داده های PLC از ورودی هایی که به ماژول های ورودی متصل شده و به CPU ارسال می شوند، جمع آوری می شود، سپس این داده ها در منطق برنامه اجرا می شوند و سپس از طریق ماژول های خروجی برای انجام یک کار خاص به دستگاه های خروجی ارسال می شوند. ورودی ها و خروجی ها در PLC به عنوان یک مرجع اختصاص داده می شوند تا هنگام برنامه نویسی به راحتی قابل تشخیص باشند.

این مطلب را از دست ندهید   کنترل PLC

دستگاه ورودی هر سخت افزار جانبی است که برای ارسال اطلاعات داده و سیگنال های کنترل به هر سیستم پردازش اطلاعات، در این مورد PLC، استفاده می شود.

از نظر PLC، دو نوع ورودی مختلف وجود دارد، آنالوگ و دیجیتال. به عنوان مثال یک ورودی آنالوگ می تواند یک سنسور یا فرستنده باشد و نمونه ای از ورودی دیجیتال می تواند سوئیچ، دکمه فشار و غیره باشد.

سنسور مجاورت القایی

یک سنسور مجاورت استقرایی بدون تماس با آنها، سطوح یا دستگاه های فلزی را تشخیص می دهد. چهره حسگر از سیم پیچ های اسیلاتور ساخته شده است. اینها یک میدان مغناطیسی متناوب در اطراف سطح حسگر تشکیل می دهند که حلقه القایی نامیده می شود. اگر فلزی در داخل آن قرار گیرد، القا یک حلقه تغییر می کند زیرا فلزات القا کننده های بسیار م thanثرتری نسبت به انواع دیگر مواد هستند. هنگامی که حلقه اندوکتانس تغییر کرد، با مدار سنجش تغییر می کند و سپس به دستگاه دیگری مانند PLC علامت می دهد.

سنسور خازنی

یک سنسور خازنی بدون تماس با آن، هر سطح یا دستگاهی را تشخیص می دهد. یک سنسور خازنی از ولتاژ متناوب استفاده می کند که باعث می شود موقعیت بارها به طور مداوم معکوس شود. سپس این یک جریان الکتریکی متناوب ایجاد می شود که توسط چهره سنسور تشخیص داده می شود. چهره سنسور از خازن های اسیلاتور ساخته شده است.

مقدار جریان جریان توسط ظرفیت تعیین می شود و ظرفیت توسط منطقه و مجاورت اجسام رسانا تعیین می شود. بنابراین هرچه جسم بزرگتر و نزدیکتر باشد، جریان بیشتر خواهد بود و بالعکس.

این مطلب را از دست ندهید   ورودی و خروجی plc 

عکس حسگر برقی

یک سنسور فوتوالکتریک از نور برای کار استفاده می کند. هنگامی که سطح حسگر از پیش تعیین شده توسط سنسور جمع می شود سنسور تغییر می کند. این نوع سنسور برای تشخیص اشیا moving در حال حرکت استفاده می شود، به عنوان مثال بطری های نوار نقاله به دلیل شکستن خط نور بطری ها تشخیص داده می شوند. هنگامی که خط شکسته شد، سیگنال سوئیچ به مدار کنترل الکتریکی وارد می شود که یک عمل اصلاحی را فراهم می کند. سه نوع سنسور الکتریکی عکس وجود دارد. اینها از نوع بازتابنده، بازتابنده و یکپارچه هستند.

سنسور بازتابنده نوری

نور از سطح بطری به سمت گیرنده منعکس می شود.

سنسور بازتابنده یکپارچه نوری

نور منتقل می شود و از یک سطح بازتابنده به گیرنده منعکس می شود.

حسگر جداگانه نوری

خروجی ها

دستگاه خروجی در واقع هر دستگاهی است که از طریق ماژول خروجی PLC کنترل می شود. از نظر PLC، دو نوع مختلف خروجی وجود دارد، آنالوگ و دیجیتال. دستگاه های آنالوگ دستگاه هایی هستند که می توان خروجی آنها را تغییر داد. خروجی های دیجیتال برای کنترل دو دستگاه حالت استفاده می شود، این بدان معنی است که آنها روشن یا خاموش هستند. یک نمونه از خروجی آنالوگ سرعت موتور است. موقعیت سوپاپ و غیره و به عنوان مثال یک خروجی دیجیتال می تواند یک رله، شیر برقی و غیره باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 2 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »