نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنج مسئله مشترک با PLC و نحوه حل آنها

PLC دستگاه های الکترونیکی دیجیتالی هستند که حاوی حافظه قابل برنامه ریزی هستند و می توانند مجموعه ای از دستورالعمل ها را ذخیره کنند. با افزایش عملکرد PLC و کاهش هزینه، در دنیای سیستم های خودکار به جریان اصلی تبدیل شده اند و برای نظارت و کنترل هر دو ماشین آلات و فرایندهای پیچیده اساسی شده اند.

ویژگی  PLC

مانند هر دستگاه دیگری، به ویژه دستگاه هایی که برای کار در محیط های سخت صنعتی ساخته شده اند، ایجاد مشکلات اجتناب ناپذیر است. عیب یابی هنگام کار با PLC ضروری است، با این حال، آنها به خوبی می توانند یک تشخیص نسبتاً کارآمد را انجام دهند. خواه در حال حاضر به عنوان یک تکنسین PLC کار می کنید یا خواهان این کار هستید، در زیر پنج مورد از رایج ترین مشکلاتی وجود دارد که احتمالاً هنگام کار در این زمینه با آنها روبرو خواهید شد.

خرابی ماژول سیستم ورودی / خروجی (I / O)

شاید متداول ترین مشکل موجود در PLC، خرابی ماژول در سیستم ورودی / خروجی (I / O) باشد. تمرکز اصلی فرآیند عیب یابی در این مورد این است که چه ارتباطی بین وضعیت داخلی (اساساً آنچه PLC فکر می کند اتفاق می افتد) و وضعیت خارجی (آنچه که در واقع اتفاق می افتد) است.

این مستلزم بررسی رابطه بین ماژول های ورودی / خروجی فیزیکی و دستورالعمل های ورودی و خروجی در برنامه PLC است. پس از ایجاد این رابطه، می توان یک واحد ورودی / خروجی منفرد و از دستگاه نظارت بر برنامه برای بررسی وضعیت داخلی ماژول مورد نظر استفاده کرد.

این مطلب را از دست ندهید   اصول PLC

تداخل صدای الکتریکی

تداخل سیگنال خارجی ناشی از تداخل الکترومغناطیسی (EMI) یا تداخل فرکانس رادیویی (RFI) می تواند تا حد زیادی بر عملکرد و طول عمر یک PLC تأثیر بگذارد. اگر موتور بزرگی یا دستگاه مشابه آن نزدیک به PLC فعال شده باشد یا صاعقه ای در نزدیکی آن برخورد کند، احتمال EMI بسیار افزایش می یابد.

متناوباً، آنتن ها و فرستنده های دستی که در نزدیکی PLC استفاده می شوند می توانند منجر به RFI شوند. در حالت ایده آل، احتمال تداخل باید وجود داشته باشد، زیرا EMI یا RFI می تواند منجر به خسارت هزینه بر و خرابی قابل توجه شود. دستگاه های دستی که می توانند منجر به تداخل شوند باید از مجاورت PLC ممنوع باشند و هرگونه دستگاهی که ممکن است مشکل ساز باشد باید از هم جدا شود. برای بهبود محافظ، زمین و تهویه مطبوع باید تلاش شود، همه اینها می توانند با اکثر مشکلات EMI و RFI مقابله کنند.

حافظه خراب

عوامل خارجی، مانند تداخل فرکانس فوق و اختلالات برق، می توانند حافظه PLC را خراب کنند. وقتی این اتفاق می افتد، کد موجود در PLC غیرقابل خواندن می شود، یا ممکن است PLC نتواند به درستی بخواند وقتی از حالت تعطیل غیرعمدی بلند شد. مطمئن ترین و کارآمدترین راه برای مقابله با این مشکل اطمینان از کپی شدن همه داده ها در یک دستگاه ذخیره سازی اضافی است که از تداخل، دمای بالا و رطوبت دور نگه داشته می شود.

مشکلات برق

مانند هر ماشین دیگری، دستگاه های PLC برای عملکرد صحیح و موثر به یک جریان پایدار و بدون وقفه نیاز دارند. اگر به دلیل خاموشی منطقه ای، خرابی شبکه، شل شدن اتصالات یا خراب شدن کابل ها، قدرت از بین برود، شوک به سیستم PLC بسیار زیاد است و ممکن است منجر به از دست رفتن اطلاعات شود. موثرترین راه برای جلوگیری از این مشکلات ناشی از اتلاف برق نصب منابع قدرت پشتیبان است که با به خطر افتادن منبع تغذیه اولیه فعال می شوند. بسیاری از تأسیسات همچنین باتری هایی را در PLC خود به کار می گیرند که تا زمان خاموش شدن صحیح آنها انرژی را طولانی تر می کنند. البته، با شروع مجدد برق، PLC می تواند با خیال راحت دوباره بوت شود.

این مطلب را از دست ندهید   دیجیتالی شدن PLC ها

مسائل ارتباطی

برای عملکرد صحیح، دستگاه های PLC باید در ارتباط مداوم با دستگاه های اطراف مانند وسایل جانبی، رابط های انسان و ماشین و سایر تجهیزات هوشمند باشند. این ارتباط از طریق کابلهای اترنت تسهیل می شود و به یک اتصال ایمن، پایدار و سازگار نیاز دارد. در صورت خرابی این اتصال، دستگاه های متصل نمی توانند عملکردهای خود را همانطور که برنامه ریزی شده انجام دهند و منجر به خرابی تأسیسات شود.

محافظت از سیستم

برای محافظت از سیستم در برابر خرابی ارتباطات، باید بازرسی های منظم برای نگهداری انجام شود. مهندسان باید اطمینان حاصل کنند که شبکه ارتباط فیزیکی به درستی نصب شده است، دستگاههای متصل به طور عادی کار می کنند و مناسب سیستم هستند و در صورت لزوم وصله های میان افزار نصب می شوند تا از ایمنی و امنیت سیستم ارتباطی اطمینان حاصل کنند.

در حالی که دستگاه های PLC به طور فزاینده ای به جریان اصلی و قابل اعتماد تبدیل شده اند، برخورد با یک مشکل گاه به گاه اجتناب ناپذیر است. این جایی است که مهارت عیب یابی سریع و کارآمد در کار شما به عنوان یک تکنسین PLC از اهمیت بالاتری برخوردار است. برنامه تکنسین PLC ما عمیقاً به مشکلات رایج برنامه نویسی PLC و بهترین روشهای عیب یابی می پردازد. اگر می خواهید بیشتر در مورد PLC بیاموزید و این زمینه رو به رشد را به عنوان گزینه شغلی دنبال کنید، حتماً برنامه تکنسین PLC ما را بررسی کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دوازده =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »