نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه یک منبع تغذیه PLC کار می کند

امروز شما همه چیز را در مورد منبع تغذیه PLC، آنچه در آن است و عملکرد منبع تغذیه یاد خواهید گرفت. PLC بدون منبع تغذیه شباهت زیادی به ماشین بدون بنزین یا لپ تاپ بدون باتری دارد. این سوخت برای PLC است. میزان قدرت یک PLC به میزان قدرت منبع تغذیه بستگی دارد. برای یادگیری نحوه کار منبع تغذیه PLC به مطالعه ادامه دهید.

کدام قسمت مهم است؟

اول و مهمترین، منبع تغذیه PLC یک ولتاژ خط، معمولاً 120 یا 240 ولت AC یا جریان متناوب را به ولتاژ DC، یا جریان مستقیم، معمولاً 24 ولت، تبدیل می کند تا از PLC و اجزای آن استفاده کند.

ولتاژ خط با یک ترانسفورماتور کاهش یافته، اصلاح می شود تا آن را به DC تبدیل کند، با خازن فیلتر شده و در طی این فرآیند محافظت می شود. همه اینها در آن منبع تغذیه کوچک قرار دارند.

از این ولتاژ DC برای تأمین انرژی بقیه PLC و اجزا استفاده می شود.

اگر از بقیه PLC صحبت کنیم، این همان چیزی است که منبع تغذیه را جالب می کند. در بیشتر قفسه های PLC به سبک مدولار، منبع تغذیه نیز بخشی از هواپیمای عقب یا قفسه است همانطور که برخی آن را صدا می زنند.

هواپیمای عقب به نوعی مانند پایه ای است که تمام اجزای دیگر به آن وصل می شوند تا همه آنها بتوانند با هم کار کنند.

در بعضی از سیستم ها منبع تغذیه از طریق یک سیستم گذرگاه در رک، برق تمام این قطعات را تأمین می کند

این مطلب را از دست ندهید   آموزش روش های عیب یابی PLC

در سیستم های دیگر ممکن است یک تکنسین مجبور باشد این اجزا را به صورت جداگانه در کل قفسه سیم بکشد.

منبع تغذیه PLC

بسته به PLC خود می تواند در اندازه ها و درجه بندی های مختلف باشد، همانطور که برای برنامه های مختلف PLC در اندازه های مختلف وجود دارد.

قبلاً اشاره کردم که ولتاژ خروجی مشترک 24 ولت DC در منبع تغذیه PLC است. اندازه های مختلف جریان مرجع دارند و در آمپر یا آمپر درجه بندی می شوند.

رتبه بندی رایج جریان برای PLC در هر قسمت از 2 تا 10 آمپر برای سیستم های کوچکتر و تا 50 آمپر برای کنترلرهای بزرگتر و قدرتمندتر است.

این یک امتیاز مهم برای مهندسان و پرسنل تعمیر و نگهداری است که باید هنگام طراحی سیستم یا حتی اصلاح آن در نظر بگیرند. رتبه بندی فعلی تأثیر مستقیمی بر میزان کار سیستم PLC شما دارد.

در حالی که منبع تغذیه اصلی منبع اصلی تأمین انرژی PLC است، اما معمولاً پشتیبان باتری نیز وجود دارد.

در این صورت در صورت قطع منبع تغذیه یا قطع برق به طور کلی انرژی به حافظه PLC می رسد. تعویض باتری ها در PLC یک روش معمول پیشگیری از نگهداری است.

بنابراین، بیایید عقب برویم و بررسی کنیم. منبع تغذیه PLC اسب کار سیستم PLC است. این ولتاژ خط شما، 120 یا 240 ولت AC را به ولتاژ DC پایین تر، معمولاً 24 ولت DC تبدیل می کند.

سپس این ولتاژ DC به داخل رک فرستاده می شود تا بقیه اجزای PLC را تأمین کند.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی PLC موفق

بسته به کاربرد شما، اندازه زیادی در دسترس است. این اندازه ها یک درجه بندی جریان در آمپر یا آمپر هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هفت =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »