نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین سینک و منطق منبع در چیست؟

برای کسی که هرگز تجربه سیم کشی I / O برای کنترل حرکت را نداشته است، می تواند برای اولین بار ترسناک باشد. اگر دستگاه ها به درستی سیم کشی نشده باشند، می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات از موتور ساده انجام نشدن آنچه انتظار می رود به محصول آسیب ناپذیر برسد. این مشکل از زمانی شروع می شود که مهندسان یا تولیدکنندگان اصطلاحات سیم کشی متفاوتی را به کار می برند. چگونه می توانید مطمئن باشید که با سیب صحبت می کنید؟ به عنوان مثال، آیا منطق منبع یابی همان منطق PNP است؟ بیشتر اوقات، مهندسان پشتیبانی فناوری شما را به یک نمودار سیم کشی راهنمایی می کنند و به شما توصیه می کنند آن را دنبال کنید. منطق غرق شدن و منطق منبع به معنای واقعی چیست؟ بیایید با برخی اصطلاحات اساسی شروع کنیم.

مدار الکترونیکی (دیجیتال)

یک مدار الکترونیکی شامل اجزای الکترونیکی مانند مقاومت ها، ترانزیستورها، خازن ها، سلف ها و یا دیودها است. اینها توسط سیمهای رسانا یا ردپای PCB متصل می شوند. این به ولتاژ و زمین نیاز دارد، جایی که زمین برای اندازه گیری ولتاژ پتانسیل به عنوان زمین عمل می کند. یک مدار الکترونیکی دیجیتال از ولتاژ DC و مقادیر گسسته (روشن / خاموش) استفاده می کند. یک منبع تغذیه DC از مثبت به منفی جریان می یابد.

I / O

I / O به عنوان ورودی / خروجی تعریف می شود که در ساده ترین اصطلاح هر چیزی است که خروجی را بر اساس ورودی اجرا می کند. این می تواند یک صفحه کلید (ورودی) و یک مانیتور (خروجی) باشد. در این حالت، I / O ارتباط سیگنال بین دو دستگاه (مانند PLC و یک استپ درایور) را با استفاده از منطق باینری روشن / خاموش توصیف می کند.

این مطلب را از دست ندهید   بارگذاری برنامه PLC زیمنس

بار الکتریکی

بار الکتریکی یک جز electrical الکتریکی یا بخشی از مدار است که انرژی الکتریکی را مصرف می کند. این در نقطه مقابل یک منبع تغذیه است، مانند باتری یا ژنراتور، که برق تولید می کند. نمونه بارها لامپ ها و موتورها هستند. در این حالت، ما در مورد یک مدار ورودی صحبت می کنیم.

مدار منطقی

مدار منطقی به عنوان یک مدار الکتریکی (I / O) تعریف می شود که خروجی آن تابعی از ورودی است. این می تواند شامل یک یا چند ورودی باینری (روشن / خاموش) و یک خروجی باینری باشد. این می تواند از هر دستگاه الکتریکی یا الکترونیکی دودویی تشکیل شده باشد، از جمله سوئیچ ها، رله ها، دیودهای حالت جامد و ترانزیستورها.

منطق سینک در مقابل منطق منبع

مدارهای سینک و منطق منبع معمولاً با سیگنالهای ورودی و خروجی PLC مرتبط هستند و فقط در مدارهای DC اعمال می شوند. آنها با توجه به نوع جز مورد استفاده متفاوت هستند و جریان جریان را تعریف می کنند.

  • منطق با نوع اجزای موجود در مدار تعریف می شود.
  • منطق جریان جریان را در مدار تعریف می کند.
  • از هر منطقی که برای خروجی استفاده می کنید، برعکس برای ورودی لازم است.

منطق sink

برای یک منطق sink، یک ترانزیستور NPN مسیر بار زمین را به سمت زمین فراهم می کند. برای کار با مدار ترانزیستور NPN، باید به مدار ترانزیستور PNP متصل شود. به عبارت دیگر، یک مدار منطقی سینک باید به یک مدار منطق منبع متصل شود.

شکل زیر یک خروجی دیجیتال sink را نشان می دهد که به یک ورودی دیجیتال منبع دهنده متصل است. مدار ورودی بین سمت منبع تغذیه مثبت (Vcc) و ترانزیستور NPN متصل است.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات  FP7 ENTRY LEVEL PLC

منطق منبع

برای یک منطق منبع، یک ترانزیستور PNP مسیر ولتاژ را برای بار الکتریکی فراهم می کند. برای کارکرد مدار ترانزیستور PNP، باید به مدار ترانزیستور NPN متصل شود. به عبارت دیگر، یک مدار منطقی منبع باید به یک مدار منطقی سینک متصل شود.

یک خروجی دیجیتال منبع دهنده را نشان می دهد که به یک ورودی دیجیتال غرق شده متصل است. مدار ورودی بین ترانزیستور PNP و منبع تغذیه GND (0v) متصل است.

یک ترفند مفید این است که یک مدار منطقی منبع را به عنوان منبع ولتاژ در نظر بگیرید (راهی برای منبع فراهم می کند) و مدار منطقی غرق شدن را به سمت زمین فرو می برد (مسیر زمینی را فراهم می کند).

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »