نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

قطعات سخت افزاری PLC/ بیایید ببینیم منظورمان از عبارت PLC Hardware چیست. اجزای سخت افزاری یک PLC شامل موارد زیر است: پردازنده، منبع تغذیه، ماژول های ورودی/خروجی و یک دستگاه برنامه نویسی. بیایید هر قطعه سخت افزار یا ماژول را یکی یکی نگاه کنیم.

قطعات سخت افزاری PLC

 منبع تغذیه، یکی از قطعات سخت افزاری plc

منبع تغذیه برای ولتاژ تغذیه به شبکه AC متصل است. خروجی منبع تغذیه یک ولتاژ DC است که برای تغذیه تمام ماژول های دیگر مرتبط با PLC استفاده می شود. منبع تغذیه برای دستگاه های صحرایی برق را تامین نمی کند.

ماژول های ورودی/خروجی

ماژول های ورودی/خروجی به دستگاه های میدان دیجیتال یا آنالوگ متصل می شوند. به عنوان مثال، دستگاه های فیلد ورودی شامل سوئیچ ها، رمزگذارها و فرستنده ها هستند. دستگاه های میدان خروجی معمولی رله ها، لامپ ها و شیرهای تناسبی هستند.

 پردازنده

پردازنده از CPU (واحد پردازش مرکزی) و حافظه تشکیل شده است. بخش پردازنده تصمیمات لازم برای مشاهده و کارکرد دستگاه های میدانی متصل به ماژول های ورودی/خروجی را می گیرد. تصمیمات بر اساس یک برنامه ایجاد شده توسط کاربر ذخیره شده در حافظه است. حافظه همچنین داده هایی را ذخیره می کند که نشان دهنده وضعیت همه دستگاه های فیلد ورودی است و حاوی داده هایی است که به دستگاه های میدان خروجی می گوید که چه کاری انجام دهند.

 دستگاه برنامه نویسی

دستگاه برنامه نویسی در کاربردهای صنعتی امروزی معمولاً یک لپ تاپ یا یک رایانه رومیزی است که ایجاد برنامه های تصمیم گیری را برای PLC تسهیل می کند. نمونه هایی از نرم افزارهای برنامه نویسی موجود در لپ تاپ عبارتند از Studio 5000 برای آلن بردلی PLC یا SIMATIC Step 7 برای PLC های زیمنس.

خلاصه

  • یک PLC شامل یک کامپیوتر با چندین قطعه سخت افزاری اضافی است که بخشی از آن هستند یا می توانند در هر زمان به آن متصل شوند.
  • PLC های امروزی جایگزین بسیاری از مدارهای سیمی قدیمی در کاربردهای صنعتی شده اند، اما بسیاری از دستگاه های فیزیکی اصلی به PLC متصل هستند.
  • اجزای سخت افزاری یک PLC عبارتند از: پردازنده، منبع تغذیه، ماژول های ورودی/خروجی و یک دستگاه برنامه نویسی.
  • منبع تغذیه متصل به برق متناوب، برق DC را برای ماژول‌های PLC تأمین می‌کند اما برای دستگاه‌های صحرایی نه.
  • ماژول های ورودی/خروجی به دستگاه های میدان دیجیتال یا آنالوگ متصل می شوند.
  • پردازنده از CPU (واحد پردازش مرکزی) و حافظه تشکیل شده است.
  • دستگاه برنامه نویسی در کاربردهای صنعتی امروزی معمولاً لپ تاپ یا رایانه رومیزی است.

تفاوت سیستم DCS و PLC

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »