نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دانستن اصول PLC

کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی، کنترل و نظارت قابل اطمینان با سرعت بالا را که طیف گسترده ای از برنامه های خودکار درخواست می کنند، فراهم می کنند.

کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) در عرصه تولیدات صنعتی جایگاه قابل توجهی را کسب کرده اند و اگر این فناوری توجه لازم را به خود جلب نکند، خیالمان راحت است. به همین ترتیب، ما در این بخش جدید EC&M که شامل فناوری اتوماسیون صنعتی حالت جامد است، مجموعه ای از مقاله ها را بر اساس اصول PLC ارائه می دهیم. در کل این مجموعه در مبانی PLC، ماژول های سخت افزاری PLC را پوشش خواهیم داد. قابلیت های نرم افزاری برنامه های فعلی پارامترهای نصب آزمایش و عیب یابی و نگهداری سخت افزار / نرم افزار.

PLC چیست؟

انجمن ملی تولیدکنندگان برق (NEMA) PLC را به عنوان “یک دستگاه الکترونیکی دیجیتال تعریف می کند که با استفاده از توابع خاص مانند منطق، توالی، زمان بندی، شمارش و حساب برای کنترل از طریق دیجیتال، از یک حافظه قابل برنامه ریزی برای ذخیره سازی داخلی دستورالعمل ها استفاده می کند. یا ماژول های ورودی / خروجی آنالوگ انواع مختلف ماشین آلات یا فرایندها را یکی از تولیدکنندگان PLC آن را به عنوان (یک دستگاه کنترل صنعتی حالت جامد) تعریف می کند که سیگنال هایی را از دستگاه های کنترل شده مانند کاربر دریافت می کند، مانند سنسورها و سوئیچ ها، آنها را به صورت الگویی دقیق تعیین می کند که توسط برنامه کاربردی بر اساس نمودار ذخیره می شود و در حافظه کاربر ذخیره می شود و خروجی هایی برای کنترل فرآیندها یا دستگاه های ارائه شده توسط کاربر مانند رله ها یا استارت های موتور فراهم می کند.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های سری FX5UC Premium Micro PLC

ویژگی ها دستگاه

در واقع، این یک رابط الکتریکی / الکترونیکی قابل برنامه ریزی و حالت جامد است که می تواند وضعیت یک فرایند یا سیستم ارتباطی را با سرعت بسیار زیاد دستکاری، اجرا و یا نظارت کند. این بر اساس داده های قابل برنامه ریزی موجود در یک سیستم مبتنی بر ریزپردازنده انتگرال کار می کند.

یک PLC قادر به دریافت (ورودی) و انتقال (خروجی) انواع سیگنالهای الکتریکی و الکترونیکی است و می تواند تقریباً هر نوع سیستم مکانیکی و / یا الکتریکی را کنترل و نظارت کند. بنابراین، از انعطاف پذیری زیادی در رابط با رایانه ها، ماشین ها و بسیاری از سیستم های جانبی یا دستگاه های دیگر برخوردار است.

معمولاً در منطق نردبان رله برنامه ریزی می شود و برای کار در یک محیط صنعتی طراحی شده است.

این دستگاه چه شکلی است؟

PLC ها در اندازه های مختلفی ارائه می شوند. به طور کلی، فضا یا اندازه ای که PLC اشغال می کند در ارتباط مستقیم با سیستم های کاربر و نیازهای ورودی / خروجی و همچنین توانایی طراحی / بسته بندی سازنده انتخاب شده است.

شاسی یک PLC ممکن است از نوع باز یا بسته باشد. ماژول های جداگانه به صفحه پشتی شاسی متصل می شوند.

اجزای الکترونیکی بر روی صفحه های مدار چاپی (PCB) نصب می شوند که درون یک ماژول قرار دارند.

02

نحوه ی ساخت

اولین PLC در اواخر دهه 1960 معرفی شد و محصول کنترلر قابل برنامه ریزی یا رایانه شخصی بود (با علامت گذاری شده برای رایانه شخصی اشتباه گرفته نشود). رایانه های شخصی از اوایل دهه 60 در صنعت وجود داشته است.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت بین سینک و منطق منبع

نیاز به رله های کنترل بهتر و سریعتر که در فضای کمتری جای بگیرند و همچنین ناامیدی ناشی از انعطاف ناپذیری برنامه (رله های سیم کشی، سوئیچ های پله ای و برنامه نویسان درام) باعث ایجاد رایانه شد.

اگرچه PC و PLC در گفتار با یکدیگر عوض شده اند، اما تفاوت بین آنها این است که یک PC برای کنترل توابع در یک برنامه ثابت اختصاص یافته است، از یک نظر مشابه مشکل قبلی توانایی محدود. از طرف دیگر، یک PLC فقط نیاز دارد که منطق نرم افزاری آن بازنویسی شود تا هر خواسته جدیدی از سیستم تحت کنترل را تأمین کند. بنابراین، یک PLC می تواند با تغییرات بسیاری از فرآیندها یا نظارت بر نیازهای برنامه سازگار شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »