نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با نقاط نگهداری plc

برنامه شما تعمیر و نگهداری کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی به محیط کنترل کننده بستگی دارد – هرچه محیط سخت تر باشد، به تعمیر و نگهداری بیشتر نیاز خواهید داشت.

تنظیم یک برنامه نگهداری معمول باعث افزایش طول عمر کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) شما می شود و احتمال سو عملکرد سیستم را به حداقل می رساند.

تعمیر و نگهداری PLC

برای نگهداری PLC باید نکاتی را رعایت کرد تا عمر دستگاه به حداکثر برسد.

برنامه پشتیبان گیری PLC

برای اطمینان از پشتیبان گیری نسبتاً به روز، یک نسخه از برنامه PLC خود را در حین نگهداری معمول ذخیره کنید. در صورت غیرفعال بودن PLC و جایگزینی آن، می توان این فایل پشتیبان را روی PLC جدید بارگیری کرد.

شاخص های LED را بررسی کنید

نشانگرهای LED و باتری را بررسی کنید. اگر نشانگر LED روشن یا خاموش باشد یا سوسو بزند یا نشانگر LED باتری روشن باشد یا سوسو بزند، این ممکن است نشانه اولیه کمبود باتری یا مشکلات احتمالی برق باشد.

باتری را عوض کنید

اگر چراغ OK باتری در حال چشمک زدن است یا روشن، زمان تعویض باتری است. اگر بخواهید با تعویض منظم باتری، قدرت کنترل اصلی خود را از دست دهید، از مشکلات فاجعه بار جلوگیری کنید.

محیط کار را بررسی کنید

درجه حرارت، رطوبت و سایر عوامل محیطی را بررسی کنید تا مطمئن شوید PLC شما در شرایط مناسب کار می کند. همچنین با تمیز کردن فیلترها در محفظه اطمینان حاصل کنید که جریان هوا در کابینت خوب است.

این مطلب را از دست ندهید   انواع روشهای عیب یابی PLC

ولتاژ عملیاتی را بررسی کنید

ولتاژ ورودی که منبع تغذیه PLC شماست را بررسی کنید تا مطمئن شوید ولتاژ در محدوده مناسب و عاری از افزایش قدرت یا شرایط (قهوه ای شدن) است.

عملکرد برنامه را بررسی کنید

در حین تعمیر و نگهداری معمول، عملکرد را بررسی کنید تا مطمئن شوید سیستم یا تجهیزاتی که کنترل می شوند مطابق برنامه کار می کنند.

به دنبال نشانه های اجزای بیش از حد گرم شوید

CPU و ماژول ها را برای موارد تحریف، تاب خورده یا تغییر رنگ و بوی سوخته بررسی کنید.

گرد و غبار را پاک کنید و دریچه را بررسی کنید

اجازه ندهید که گرد و غبار و گرد و غبار روی اجزای PLC جمع شود. واحد پردازش مرکزی و سیستم ورودی و خروجی به گونه ای طراحی نشده اند که ضد گرد و غبار باشند. اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از دریچه های خنک کننده PLC و ماژول مسدود یا مسدود شده توسط گرد و غبار یا آوار نیستند.

اطمینان حاصل کنید که در اطراف PLC فضای کافی برای اتلاف گرما وجود دارد. اگر مانع از اتلاف گرما شود، سو عملکرد مدار ممکن است رخ دهد و اگر گرد و غبار رسانا به تخته های الکترونیکی برسد، می تواند باعث اتصال کوتاه شود و در نتیجه ممکن است دائمی به صفحه مدار آسیب برساند.

وضعیت باتری را بررسی کنید

باتری را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

اتصالات را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که تمام کابلهای ارتباطی، دوشاخه، پریزها، نوارهای ترمینال، سیم کشی و ماژول ها به درستی متصل شده اند.

این مطلب را از دست ندهید   PLC مقیاس گذاری سنسور

اگر سیستم PLC شما در منطقه ای واقع شده است که مرتعش هایی را تجربه می کند که ممکن است اتصالات ترمینال را از بین ببرد، این بررسی را بیشتر انجام دهید و نصب ردیاب ارتعاش را در نظر بگیرید.

به روزرسانی های مورد نیاز را شناسایی کنید

هرگونه اعلامیه، وصله و ارتقا محصول را بررسی کرده و در صورت لزوم به روز کنید

موارد غیر ضروری را بردارید

مواردی مانند نقاشی، کتابچه راهنمای نصب یا سایر مواد را از سیستم PLC دور نگه دارید. گذاشتن این موارد در بالای قفسه پردازنده یا محفظه های دیگر می تواند جریان هوا را مسدود کرده و نقاط داغ ایجاد کند و در نهایت باعث نقص سیستم شود.

حسابرسی قطعات در حال استفاده

برای بررسی هر یک از اجزای سیستم PLC خود، ممیزی را انجام دهید و مشخص کنید قطعات خوب یا نیاز به تعویض دارند.

موجودی قطعات تعویض را انجام دهید

برای به حداقل رساندن خرابی ناشی از خرابی قطعات، انبار قطعات تعویض را در دست داشته باشید. وجود لوازم یدکی مناسب در هنگام خرابی می تواند به جای ساعتها یا روزها فقط برای چند دقیقه خاموش شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »