نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی زمان اسکن PLC

حال، که دانستیم چه سخت افزاری درون PLC وجود دارد، مرحله بعدی نگاهی به نرم افزار داخل PLC و نحوه اجرای آن خواهد بود. هر PLC دارای زمان اسکن و چرخه اسکن است. PLC و نرم افزار داخل PLC به این ترتیب کار می کند.

چرخه اسکن چیست؟

چرخه اسکن چرخه ای است که در آن PLC ورودی ها را جمع می کند، برنامه PLC شما را اجرا می کند و سپس خروجی ها را به روز می کند.

این مقدار مدتی طول می کشد که اغلب بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری می شود. به مدت زمانی که PLC برای ایجاد یک چرخه اسکن نیاز دارد، زمان اسکن PLC گفته می شود. دانستن زمان اسکن PLC و حتی دانستن چرخه اسکن بسیار مهم است. به خصوص اگر با تایمر plc و تأخیر کار می کنید. دقت تایمرها اغلب به طول چرخه اسکن بستگی دارد.

علاوه بر سخت افزار PLC، PLC شامل برخی از نرم افزارها است. برخی از آنها از قبل نصب شده اند و برخی دیگر از آنها نرم افزار شما خواهند بود.

سیستم عامل PLC

ابتدا اجازه دهید نرم افزار داخل PLC را به دو قسمت تقسیم کنیم. یک نرم افزار کوچک به نام میان افزار و یک نرم افزار دیگر به نام برنامه. سیستم عامل سیستم عامل در PLC است. سیستم عامل وظیفه اجرای دستورات برنامه شما، مدیریت ارتباطات و برخی کارهای دیگر را بر عهده دارد. برخی از عملکردهای میان افزار ایجاد ارتباط ریز پردازنده و RAM و سازگاری PLC با نرم افزار برنامه نویسی PLC است. بسیاری از کارهای دیگر توسط سیستم عامل انجام می شود و تقریباً هرگز نگران این مسئله نخواهید بود. سیستم عامل توسط سازنده PLC نصب شده است.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت بین سینک و منطق منبع

برنامه PLC شما

قطعه دیگر نرم افزار در واقع نرم افزاری است که ما برای PLC توسعه می دهیم. این برنامه منطقی است که ما درون PLC قرار می دهیم. برنامه منطقی که ورودی ها را می خواند و خروجی ها را تنظیم می کند.

قبل از اینکه در مورد برنامه منطق بیشتر بدانیم، باید بدانیم که این برنامه در PLC کجا قرار می گیرد. به طور معمول این برنامه در RAM PLC ذخیره می شود، اما همانطور که از فصل قبل می دانیم RAM می تواند مکانی خطرناک برای ذخیره برنامه شما باشد. این می تواند خطرناک باشد زیرا با قطع شدن حافظه RAM پاک می شود. بیشتر PLC ها دارای یک باتری پشتیبان هستند که از پاک شدن RAM جلوگیری می کند، اما مکان بهتری برای صرفه جویی بیشتر در برنامه شما وجود دارد – EEPROM.

داده های موجود در EEPROM حتی پس از قطع شدن برق نیز وجود خواهند داشت. بنابراین، EEPROM در بیشتر موارد مکان بهینه برنامه است.

زمان اسکن نحوه کار برنامه PLC است

برنامه منطقی که ما در PLC ذخیره می کنیم عملکرد اصلی PLC است. برنامه PLC شما تصمیم خواهد گرفت که چه خروجی هایی را با ورودی ها به عنوان تصمیم تعیین کند. وقتی PLC روشن شود، به شرح زیر عمل می کند:

اولین کاری که PLC انجام خواهد داد بررسی وضعیت همه ورودی ها است. به عبارت دقیق تر، PLC از تمام ورودی ها تصویری گرفته و آن را در RAM ذخیره می کند. در جایی که گرفتن عکس به این معنی است که PLC مقدار دودویی نمایانگر ورودی ها را ذخیره می کند. بگذارید این را به طور مفصل با یک مثال توضیح دهم:

این مطلب را از دست ندهید   ماژول ورودی و خروجی PLC

بگذارید بگوییم ما یک PLC با 8 ورودی دیجیتال داریم. هنگامی که PLC وضعیت ورودی همه ورودی ها را در صورت کم بودن بررسی می کند، عدد باینری 00000000 خواهد بود. هر 0 نمایشی از ورودی دیجیتال است.

اگر ورودی کم باشد مقدار 0 خواهد بود و اگر ورودی زیاد باشد مقدار آن 1 خواهد بود. بنابراین اگر ما آخرین ورودی (ورودی 8) را به منبع تغذیه وصل کنیم PLC هنگام بررسی ورودی شماره 00000001 را ذخیره می کند وضعیت

بعد از اینکه PLC وضعیت تمام ورودی های خود را بررسی کرد، سپس PLC برنامه را اجرا می کند. برنامه منطقی که ما PLC را با آن برنامه ریزی می کنیم اکنون اجرا می شود و همانطور که اجرا می شود برنامه برخی از اعداد را جمع می کند و آنها را به طور موقت ذخیره می کند.

معنی اعداد در PLc

شاید از قبل حدس زده باشید که این اعداد چیست. این اعداد همانطور که منطق برنامه تصمیم گرفته است، وضعیت خروجی هستند. وقتی برنامه به پایان رسید، PLC وضعیت خروجی را به روز می کند. همین اتفاق اکنون با ورودی ها فقط برعکس اتفاق می افتد.

عددی که وضعیت خروجی را نشان می دهد اکنون به عنوان وضعیت خروجی در PLC ذخیره می شود و وضعیت همه خروجی ها به روز می شود.

آنچه واقعاً اتفاق می افتد این است که شماره موقت تصمیم گرفته شده توسط برنامه PLC که نمایانگر وضعیت خروجی است، دقیقاً مانند ورودی ها یک عدد باینری خواهد بود. بنابراین بیایید مثالی از 8 خروجی دیجیتال بزنیم.

اگر تمام خروجی ها به کم یا خاموش به روز شوند، شماره ذخیره شده توسط برنامه 00000000 خواهد بود. اگر برنامه PLC اولین خروجی را روی زیاد تنظیم کند، تعداد ذخیره شده 10000000 خواهد بود. بنابراین با 0 خاموش و 1 به صورت خاموش.

این مطلب را از دست ندهید   برترین تولید کنندگان PLC

چگونه PLC خروجی ها را به روز می کند؟

پاسخ آن جایگاه ویژه ای در حافظه است. در یک مکان خاص در حافظه، ریزپردازنده دارای یک عدد است که همیشه نشان دهنده وضعیت خروجی ها است. اگر عدد 10000000 را در این مکان ذخیره کنیم، اولین خروجی PLC روشن است.

با پایان برنامه PLC، شماره موقت فقط در این مکان خاص حافظه ذخیره می شود و خروجی ها به روز می شوند.

به این سه مرحله همه چرخه اسکن گفته می شود. یک چرخه اسکن زمانی است که PLC وضعیت ورودی را بررسی کرده، برنامه را اجرا کرده و وضعیت خروجی را به روز کرده است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »