نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی ورودی ها و خروجی های plc

یکی از دلایل خرابی plc ها ممکن است خرابی در ورودی و خروجی ها باشد که در این مقاله به آن پرداخته می شود.

بررسی ورودی ها و خروجی ها

اکنون به مشکل رایج عیب یابی ورودی و خروجی می پردازیم. هدف اصلی عیب یابی I / O این است که بفهمیم چرا وضعیت داخلی PLC (آنچه PLC فکر می کند اتفاق می افتد) با وضعیت خارجی (آنچه که در واقع اتفاق می افتد) مطابقت ندارد. اولین کاری که باید انجام شود، تعیین رابطه بین ماژول های ورودی و خروجی فیزیکی و دستورالعمل های ورودی و خروجی در برنامه PLC است.

این کار با استفاده از طرح آدرس دهی برای PLC خاصی که روی آن کار می کنید انجام می شود و این طرح از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است. در جایی از اسناد توضیحاتی در مورد نحوه تعیین آدرس ورودی برنامه خاص به کدام نقطه ورودی / خروجی فیزیکی وجود دارد و بالعکس. پس از درک این طرح، می توان هر مسئله را به یک ماژول ورودی / خروجی جدا کرد و از یک دستگاه نظارت بر برنامه (معمولاً یک واحد دستی، ترمینال یا رایانه شخصی) برای بررسی وضعیت داخلی ورودی یا خروجی مورد نظر استفاده کرد. .

عیب یابی ماژول های ورودی دیجیتال

عملکرد یک ماژول ورودی دیجیتال تعیین وضعیت روشن / خاموش سیگنال یا سیگنال ها در دنیای خارجی و انتقال این اطلاعات به پردازنده PLC است. بیشتر ماژول های ورودی دیجیتال تغییرات سطح ولتاژ را تشخیص می دهند و آنها با درجه بندی های مختلف AC، DC یا جهانی در دسترس هستند، ماژول های جهانی معمولاً طیف وسیعی از سیگنال های AC یا DC را می پذیرند.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد plc

توجه داشته باشید که این شکل لامپ های نشانگر را در دو طرف قدرت و منطق مدار نشان می دهد. بسیاری از ماژول ها فقط یکی یا دیگری از این موارد را دارند. اگر فقط یک نشانگر وجود داشته باشد، تعیین اهداف اتصال به آن برای اهداف عیب یابی مهم است. به عنوان مثال اگر واحد آستانه در یک ورودی فعال خراب باشد، یک نشانگر سمت قدرت روشن است در حالی که یک نشانگر سمت منطقی خاموش است.

برق برای هدایت ورودی های PLC معمولاً از طریق ماژول ورودی تأمین نمی شود، بنابراین مهم است که بدانید این منبع از کجا تأمین می شود. ورودی ها به دو نوع وجود دارد: جدا شده و غیر جدا شده.

عیب یابی متناسب با نوع ورودی

عیب یابی بسته به نوع کار شما متفاوت است. هر کانال در یک ماژول ورودی جدا شده از نظر الکتریکی از بقیه جدا شده و ممکن است منبع تغذیه متفاوتی داشته باشد. از طرف دیگر، یک طرف هر کانال ورودی در یک ماژول غیر جدا شده به یک مرجع مشترک متصل است.

مشخص کنید که آیا برق ورودی مورد نظر وجود دارد، زیرا ایرادات سیم کشی میدانی و دستگاه ها می توانند فیوز را منفجر کنند، یک قطع کننده را قطع کنند یا باعث ایجاد اختلال در برق دیگر شوند. اگر توان ورودی وجود ندارد، قبل از شروع کار علت خرابی را مشخص و اصلاح کنید.

اگر جریان ورودی وجود دارد، به ورودی متصل کنید، دستگاه ورودی را در میدان فعال کنید و ولتاژ را در ورودی PLC اندازه گیری کنید تا تعیین کنید آیا هنگام تغییر وضعیت دستگاه درست است یا خیر. اگر اینگونه نباشد، به احتمال زیاد دستگاه زمینه یا سیم کشی از کار افتاده است. اگر یک تغییر ولتاژ مناسب مشاهده شود، باید ولتاژ و / یا نشانگرهای منطقی ماژول هنگام تغییر ولتاژ تغییر کند و مکان مورد نظر در PLC، هنگامی که با دستگاه برنامه نویسی کنترل می شود، باید تغییر حالت دهد. اگر نشانگرها وضعیت ورودی را به درستی منعکس نمی کنند، ماژول ورودی را جایگزین کنید.

این مطلب را از دست ندهید   PLC چیست؟

اگر ماژول ورودی به درستی کار کند اما PLC هنوز ورودی را به صورت داخلی ثبت نمی کند، مشکل در سیستم استفاده شده برای انتقال اطلاعات ورودی از ماژول به پردازنده است. برای تعیین نحوه عیب یابی این تجهیزات، که ممکن است شامل قفسه ورودی / خروجی، هواپیمای عقب، ماژول ارتباطی و کابل کشی باشد، با اسناد سازنده مشورت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 10 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »