نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

5 نرم افزار برتر برنامه نویسی PLC

بیشتر فرایندهای الکتروشیمیایی با استفاده از رایانه های دیجیتال که به عنوان کنترل کننده منطقی برنامه پذیر (PLC) شناخته می شوند، خودکار هستند. نرم افزار برنامه نویسی PLC همچنان به عنوان پرکاربردترین فناوری اتوماسیون جهان در تولید باقی مانده است. این نرم افزار به دلیل مقیاس پذیری، انعطاف پذیری، سازگاری، مناسب بودن و قابلیت اطمینان در همه زمینه های برنامه نویسی مشهور است.

علت وجود برنامه نوسی

PLC را می توان به راحتی در اتوماسیون فرآیندهای مختلف صنعتی که از عملکرد دستگاه به یک مجموعه کامل متصل می شوند، استفاده کرد. نمونه ای از این فرآیند شامل کنترل خودکار ماشین آلاتی است که روی وسایل روشنایی، وسایل تفریحی، خط مونتاژ کارخانه و بسیاری دیگر نصب شده است.

PLC برای تحمل خروجیها و فعالیتهای ورودی مختلف، طیف وسیعی از تغییر دما، محافظت در برابر لرزش و سر و صدای الکتریکی، همراه با تأثیرات آنها، طراحی شده است. پشتیبان گیری حافظه باتری محل ذخیره آن برای برنامه هایی است که در کنترل عملکرد دستگاه استفاده می شود. PLC همچنین نوعی سیستم سخت و در زمان واقعی است. این به دلیل خروجی هایی است که تولید می شود و به دلیل ورودی های مختلفی است که توسط رایانه ها دریافت می شود. همچنین مهم است که خروجی ها در یک زمان خاص تولید می شوند که معمولاً کوتاه تر هستند. اگر این کار انجام نشود و میزان تولید آن بیش از زمان تعیین شده باشد، ممکن است نتیجه مطلوب شما تولید نشود که منجر به سوعملکرد دستگاه شود.

مارک های برتر نرم افزار PLC

در صنعت اتوماسیون امروزی، سازندگان / توسعه دهندگان / انواع نرم افزارهای مشهوری وجود دارند که در بخشهایی مانند PLC زیمنس، Allen-Bradley PLC (AB PLC)، ABB PLC، Mitsubishi PLC، Schneider Electric، Omron و Hitachi PLC تسلط دارند. اگر به منابع آنلاین اعتماد دارید، تقریباً 80٪ کنترل کننده ها توسط 7 شرکت برتر در جهان فروخته می شوند، جایی که سهم هر شرکت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • زیمنس با تقریبا 30.7٪ در بازار جهان بیشترین سهم را دارد.
  • دومین سهم برتر از طریق راکول اتوماسیون است که 21.6٪ سهم بازار را در اختیار دارد
  • میتسوبیشی در رتبه سوم قرار دارد که 13.9٪ از نمره کل را به خود اختصاص داده است.
  • 9٪ سهام متعلق به شرکت اشنایدر الکتریک است.
  • رتبه پنجم به امرون تعلق می گیرد که 6.6٪ کنترلرها را در بازار فراهم می کند.
این مطلب را از دست ندهید   مشخصات FX5U

PLC زیمنس

احتمالاً مشهورترین شرکت اتوماسیون در جهان است. این امر در زمینه اتوماسیون شماره یک جهان است و دارای 30.7٪ از سهم بازار جهانی است. این مجموعه از کنترل کننده های معروف به SIMATIC، یک فرم کوتاه از زیمنس اتوماتیک، ارائه می شود که دارای مجموعه ای از ویژگی های خارق العاده مانند اتصال اترنت TCP / IP، پروفینت و پروفیبوس است. زیمنس از طریق نرم افزار SIMATIC خود حداکثر بازده را در کل فرآیند / سیستم یا اتوماسیون ارائه می دهد.

در حال حاضر، زیمنس PLC را به پتروشیمی ها، کارخانه های فراساحلی و سیستم های مدیریت ساختمان ارائه می دهد. این نرم افزار با اثبات ثابت بودن مقیاس پذیری، انعطاف پذیری و توانایی خود، فناوری اتوماسیون را ارائه می دهد که مناسب ترین زمینه های تولید، تولید، پردازش، مهندسی، تشخیص، ارتباطات و تشخیص است.

از همه مهمتر، ویژگی آسان استفاده از آن باعث محبوبیت این نرم افزار در بین مصرف کنندگان مختلف می شود. به طور خلاصه، ترکیب آن از سازوکارهای برنامه نویسی پیچیده و ساده، آن را به یک رهبر جهانی در اتوماسیون تبدیل کرده است.

PLC آلن بردلی

اتوماسیون راکول و مجموعه کنترل کننده های آن، Allen-Bradley PLC یکی از معتبرترین تولیدکنندگان PLC در بازار اتوماسیون ایالات متحده است. خط کنترل کننده های آلن-بردلی برای پروژه هایی در هر اندازه در دسترس هستند و در مجموع به عنوان کنترل کننده های اتوماسیون قابل برنامه ریزی (PAC) شناخته می شوند.

شبکه کنترل کننده های آنها می توانند کل کارخانه را با طرح و طراحی مناسب مدیریت کنند. مجموعه نرم افزاری آنها با کنترلرها و نرم افزارهای ControlLogix، GuardPLC و نرم افزار SoftLogix ارائه می شود. این شرکت کنترلرهایی را برای برنامه های کوچک مانند سیستم های MicorLogix، SLC500 و CompactLogix ارائه می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   منبع تغذیه PLC

PLC میتسوبیشی

این به عنوان شماره سه جهان با سهم بازار 13.9٪ در نظر گرفته شده است. بیشتر در ژاپن و آسیا مستقر است و حضور کمی در اروپا و آمریکا دارد. سازنده نرم افزار برنامه نویسی GX Developer PLC را ارائه می دهد که به دلیل قابلیت اطمینان و عیب یابی عالی بسیار محبوب است و معمولاً در برنامه های خانگی مانند تهویه هوا، یخچال، فن، اتوماسیون خانگی، نمایشگرهای تلویزیون، ونتیلاتورها و حتی در کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد.

PLC  اشنایدر الکتریک

اشنایدر الکتریک دارای طیف گسترده ای از نرم افزار PLC است که می تواند در مناطق مختلف مورد استفاده قرار گیرد. SOC از کلیدی ترین PLC های Schneider Electric عبارتند از:

  • TwidoSuite
  • متخصص ماشین EcoStruxure
  • Zelio Soft
  • ProWORX 32
  • متخصص کنترل Ecostruxure
  • نرم افزار برنامه نویسی Modicon M168

علاوه بر موارد فوق، SE در سال 2014 Triconex را خریداری کرد، که اولین سیستم الکترونیکی قابل برنامه ریزی (PES) دارای مجوز TÜV برای استفاده در برنامه های خاموش کردن اضطراری (ESD) و دارای مجوز برای استفاده در برنامه های هسته ای بود. اولین سیستم مجوز بازرگانی خارج از قفسه (COTS).

PLC عمران

عمرون طیف وسیعی از نرم افزارهای PLC را ارائه می دهد که عملکردها و کنترل های بی شماری از تجهیزات در مقیاس کوچک تا کل خطوط تولید را در اختیار کاربران قرار می دهد. Omron تنها ارائه دهنده نرم افزار اتوماسیون است که از یک سیستم AutoUpdate آنلاین استفاده می کند و به کاربران امکان می دهد به راحتی به روزرسانی ها را به صورت رایگان بارگیری و نصب کنند.

این مطلب را از دست ندهید   برنامه نویسی VFD و PLC

ABB PLC

این یک تولید کننده سطح بالا PLC است. این مجموعه معروف AC500 را ارائه می دهد که اتوماسیون را برای کاربردهای مختلف ارائه می دهد. یکی از جنبه های معروف خط که آن را از PLC های دیگر متمایز می کند خاصیت “هر ماژول در هر پردازنده” است که بدون توجه به نوع CPU مورد استفاده برای AC500 PLC، از ماژول ABB AC500 می تواند استفاده کند. مانند دو PLC دیگر که در بالا بحث شد، ABB دارای گزینه ای برای دستگاه های مدولار است. ممکن است چندین کارت یا کارت خروجی یا حتی ترکیبات آنها برای کاربرد اضافه کنید.

PLC هیتاچی

هیتاچی در ساخت PLC سابقه طولانی دارد. ویژگی های معمولی مانند قابلیت اطمینان، سازگاری، قالب جمع و جور و عملکرد خوب، آن را به یکی از تولید کنندگان PLC ترجیحی در سطح جهانی تبدیل کرده است. تمام مجموعه های آن با مجموعه ای گسترده از دستورالعمل ها، قابلیت های مختلف ارتباطی و انعطاف پذیری ارائه می شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفده =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »