نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با مدیریت چرخه زندگی PLC

بحث کنترل کننده ها در صنایع فرآیند مداوم معمولاً بر روی سیستم های کنترل توزیع شده (DCS) متمرکز است. با این حال ، کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) همانقدر که در تولید گسسته ای ایفا می کنند ، به ویژه در مورد قابلیت اطمینان عملیات و محافظت از پرسنل ، در صنایع فرآیندی نقش مهمی دارند.

ویژگی کنترل کننده ها

بحث کنترل کننده ها در صنایع فرآیند مداوم معمولاً بر روی سیستم های کنترل توزیع شده (DCS) متمرکز است. با این حال ، کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) همانقدر که در تولید گسسته ای ایفا می کنند ، به ویژه در مورد قابلیت اطمینان عملیات و محافظت از پرسنل ، در صنایع فرآیندی نقش مهمی دارند. برخی از کاربردهای قابل توجه در PLC در صنایع فرآیندی شامل کنترل سیستم های ایمنی و کنترل ماشین آلات اصلی است.

مانند بسیاری از عملیات تولید گسسته ، در اکثر عملیات های پردازشی از PLC های متنوعی از فروشندگان مختلف استفاده می شود. در نتیجه ، توانایی شما در کارایی و مدیریت موثر این نسخههای مختلف PLC تأثیر مستقیمی بر قابلیت اطمینان و ایمنی گیاه دارد.

خرابی مدیریت چرخه زندگی PLC

در زیر لیستی از سه نگرانی برتر در زمینه مدیریت چرخه زندگی PLC برای صنایع فرآیندی و نحوه همکاری برخی از همتایان شما با تأمین کنندگان PLC برای حل این مسائل وجود دارد که از ارائه شده در کنفرانس اتوماسیون 2012 تهیه شده است.

  1.  فواصل خاموش کردن تعمیر و نگهداری نیروگاه

فرصت را برای اصلاح ، نگهداری و به روزرسانی PLC محدود می کند. بسیاری از واحدهای صنعت فرآیند ، به ویژه در عملیات مداوم فرآیند ، هشت سال یا بیشتر بدون خاموش شدن کار می کنند. در نتیجه ، فرصت شما برای انجام هر کاری با PLC در آن واحد بسیار محدود است. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که مدیریت PLC بخشی اصلی از تمرکز واحد شما در نگهداری است.

  1.  استاندارد سازی PLC

اگر در یک عملیات چند کارخانه ای غیرممکن نباشد ، دشوار است و با مدیریت و آموزش قطعات یدکی به چالش هایی منجر می شود. از آنجا که بعلت اختلافات منطقه ای مربوط به پشتیبانی و در دسترس بودن بعید به نظر می رسد استاندارد سازی سراسری ، باید یک استراتژی برای پشتیبانی و آموزش PLC برای هر منطقه تدوین شود تا اطمینان حاصل شود که این کنترل کننده های حیاتی به صورت استاندارد نگهداری می شوند.

  1. ادغام با سیستم های کنترل اصلی

سه جنبه برای هر طرحی شامل ادغام PLC ها با DCS ها بسیار مهم است. 1) فرآیند یکپارچه سازی باید استاندارد و قابل اشتراک با سایر نیروگاه ها باشد تا فرآیند برای سهولت نگهداری استاندارد شود. 2) برنامه ادغام باید برای انطباق با نیازهای محلی انعطاف پذیر باشد. و 3) باید امنیت سیستم کنترل صنعتی را برطرف کند.

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج پی ال سی ها

مدیریت چرخه عمر PLC

برای مدیریت بهتر چرخه عمر PLC ، در زیر مجموعه ای از سه درخواست آورده شده است که بسیاری از عملیات برتر صنعت فرآیند از فروشندگان PLC خود درخواست می کنند تا به آنها در مدیریت بهتر دارایی های PLC خود در طول دوره های طولانی و مداوم کار مشترک در صنایع فرآیندی ، کمک کند.

  1.  افزایش طول عمر

 به دلیل مدت زمان طولانی که معمولاً بین خاموش شدن تعمیر و نگهداری در امکانات پردازشی می گذرد ، کاربران باید قادر به تهیه و استفاده از قطعات برای عمرهای بیش از حد انتظار باشند. بسیاری از امکانات در صنایع فرآیند مداوم هنوز 20 تا 30 سال را به عنوان چرخه عمر تجهیزات خود در نظر می گیرند. با فروشنده خود درمورد توانایی پشتیبانی از سازگاری معکوس با اجزای جدید با دسترسی به این چرخه های عمر طولانی صحبت کنید. این اجزای جدید باید بتوانند بدون نیاز به خاموش شدن برای ارتقا ، در سیستم شما ادغام شوند.

  1.  ارتقا آنلاین

فروشندگان بیشتری به این درخواست از کاربران نهایی صنعت فرآیند می رسند ، زیرا اغلب ساده ترین راه برای ارتقا منطق PLC بدون خاموش کردن یا سیم کشی I / O است. یکی از کاربران نهایی صنعت فرآیند به ما گفت: اگر به کل هزینه یک به روزرسانی نگاه کنید ، هزینه سخت افزار برای انجام کارهایی مانند سیم کشی I / O و هزینه خاموش شدن واحد هزینه زیادی ندارد. بنابراین ، به روزرسانی نسخه آنلاین که هنگام نصب PLC قابل نصب است و با I / O موجود کار می کند ، ایده آل است.

  1.  افزایش انعطاف پذیری در طراحی برای پرداختن به استاندارد سازی

بیشتر کاربران نهایی در صنایع فرآیندی بدنبال سیستمهای PLC مقیاس پذیر از فروشندگانی هستند که از همان سخت افزار استفاده می کنند. وجود سخت افزارهای یکسان در کل سیستم عامل برای PLC شما را قادر می سازد تا اجزای اضافی ، آموزش و نیازهای ورودی و خروجی قابل تنظیم را مدیریت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پنچ دلیل نیاز به PLC
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »