نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیستم های منطق رله چگونه کار می کنند؟

سیستم های منطقی رله شبکه ای از اجزای الکتریکی سیمی سخت است. رله جز fundamental اساسی است و با خاموش و روشن کردن مدارهای الکتریکی برای تشکیل عملیات منطقی کار می کند که به نوبه خود سیستم را کنترل می کند. شما می توانید سیستم های منطقی رله را به عنوان یک رایانه مکانیکی تصور کنید که با تعویض رله ها به جای استفاده از تراشه سیلیکون، محاسبات را با 1 و 0 انجام می دهد. مولفه اساسی منطق رله رله است. بنابراین بیایید کمی جزئیات بیشتری به نحوه کار رله ها نگاه کنیم.

رله چیست؟

رله وسیله ای الکترومکانیکی است که از دو جز basic اساسی، سیم پیچ رله و تماس رله تشکیل شده است. از تماس رله برای روشن یا خاموش شدن مدار و از سیم پیچ رله برای تغییر وضعیت تماس رله استفاده می شود. سه نوع اصلی رله ها رله های برگشت فنر، رله های قفل شونده و رله های چند قطبی هستند.

چرا از رله ها در مدارهای کنترل استفاده می شود؟

از رله ها استفاده می شود زیرا امکان جدا شدن الکتریکی بین مدار سوئیچ (تماس) و مدار سیگنال کنترل (سیم پیچ) را از طریق الکترومغناطیس فراهم می کند. این بدان معنی است که می توان از رله ها برای اتصال مدارهایی با ولتاژ و جریان مختلف برای کنترل تجهیزات مانند موتورها و محرک ها استفاده کرد. یک رله می تواند همزمان چندین مدار را با حالت های مختلف تغییر دهد و آنها را برای مدارهای کنترل منطقی در اتوماسیون صنعتی ایده آل کند.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های پی ال سی FX5UC

یک رله چه عملکردهایی را انجام می دهد؟

رله ها 3 عملکرد اصلی را در یک مدار الکتریکی انجام می دهند:

  • اجازه دادن به مدارهای کنترل برای تغییر مدار بار حتی اگر ولتاژهای هر دو مدار متفاوت باشد.
  • با استفاده از سیگنال کنترل الکترونیکی جریان کم قادر به تغییر یک دستگاه جریان بالا است.
  • رله ها را می توان با استفاده از شبکه ای از مدارهای الکتریکی معروف به منطق رله، به صورت ترکیبی سیمی انجام داد.

چگونه یک رله کار می کند

رله یک دستگاه الکترومکانیکی است که از دو جز basic اساسی تشکیل شده است.

  • سیم پیچ رله.
  • مخاطب رله

سیم پیچ رله اساساً مفتول سیم مسی در اطراف یک قطعه آهن است که برای تولید یک میدان الکترومغناطیسی استفاده می شود که می تواند فلز را جذب کند. به یک جرثقیل حیاط آشغال فکر کنید که از آن برای برداشتن قراضه استفاده می شود. از این اصل برای تولید یک میدان مغناطیسی استفاده می کند که فلز را جذب می کند.

رله در واقع یک سوئیچ است که برای روشن یا خاموش کردن مدار الکتریکی استفاده می شود.

هدف قرار دادن رله

اگر مخاطبین رله مدار الکتریکی را روشن یا خاموش می کنند، چرا ما به سیم پیچ نیاز داریم؟

خوب، هدف سیم پیچ رله تغییر حالت مخاطبین رله است. درست مانند انگشت شما برای تغییر حالت کلید روشن از خاموش به روشن. بنابراین، ما در حال تغییر وضعیت مخاطبین با استفاده از سیگنال الکتریکی به جای استفاده از انگشت خود هستیم.

برای انرژی بخشیدن به سیم پیچ باید آن را به یک منبع ولتاژ متصل کنیم، که گاهی اوقات ورودی رله نامیده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت های PLC و IPC و تحول در آن

ولتاژ رله

برخی از رله های ولتاژ DC معمولاً رله 5 ولت، رله 12 ولت و رله 24 ولت هستند. برخی از رله های ولتاژ متناوب AC رله 120VAC و رله 240VAC هستند.

درجه ولتاژ معمولاً روی پوشش رله نوشته می شود. لازم است به درجه ولتاژ سیم پیچ بچسبید در غیر این صورت سیم پیچ رله نمی تواند وضعیت مخاطبین را تغییر دهد یا بیش از حد گرم شود و بسوزد.

وقتی سیم پیچ رله را با ولتاژ نامی آن انرژی می دهیم، امکان جریان یافتن درون سیم پیچ رله را فراهم می کند و میدان الکترومغناطیسی را تولید می کند. از این میدان الکترومغناطیسی برای جذب تماس رله به سمت سیم پیچ رله استفاده می شود، در نتیجه حالت کنتاکت های رله تغییر می کند.

کنتاکت های رله یا به صورت معمول باز (NO) یا به طور معمول بسته (NC) تنظیم می شوند. اغلب اوقات یک رله دارای مخاطب تغییر است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هشت =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »