نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سازنده های اصلی PLC چه کسانی هستند؟

امروز ما در مورد چندین تولید کننده اصلی PLC از سراسر جهان بحث خواهیم کرد. تعداد بسیار کمی وجود دارد و امیدوارم این فیلم برخی از تفاوت های مارک های اصلی را برطرف کند. ما به عنوان تکنسین، مهندس و برنامه نویس در انتخاب مارک PLC گزینه های مختلفی داریم. بسته به محل کار خود، ممکن است مجبور شوید با مارک های مختلف PLC آشنا شوید. بعضی از مکانها از بیش از یک تولید کننده در یک مرکز استفاده می کنند. بنابراین بیایید برخی از مارک های اصلی را از بین ببریم تا تفاوت را ببینیم.

زیمنس

احتمالاً بزرگترین نام موجود در دنیای اتوماسیون و PLC زیمنس است. زیمنس خط کنترل کننده های SIMATIC خود را ارائه می دهد و گزینه های مختلفی را برای کاربران فراهم می کند. SIMATIC مخفف Siemens Automatic است. این نام باید شاخصی برای نقش آن در اتوماسیون و تولید باشد. کنترل کننده های SIMATIC آنها دارای ویژگی های استاندارد بسیار خوبی هستند، از جمله اتصالات آسان Ethernet TCP / IP و ارتباطات Profinet IO. Profibus با ماژول گنجانده شده یا به راحتی اضافه می شود.

وقتی صحبت از نرم افزار SIMATIC می شود، زیمنس ادعا می کند که آنها حداکثر بازده را در تمام مراحل اتوماسیون ارائه می دهند. SIMATIC STEP7 آنها به کاربران امکان می دهد کنترل کننده های اصلی، پیشرفته و توزیع شده را پیکربندی، برنامه ریزی، آزمایش و تشخیص دهند.

برنامه نویسان و مهندسان از سراسر جهان با پلت فرم زیمنس آشنا هستند و آن را به عنوان گزینه ای مناسب برای هر شرکتی معرفی می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش روش های عیب یابی PLC

آلن بردلی

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان PLC که در ایالات متحده استفاده می شود، Rockwell Automation و کنترلرهای آلن-بردلی آنها است.

آلن بردلی کنترلرهای مربوط به همه پروژه های با اندازه های مختلف را ارائه می دهد. سیستم های کنترل بزرگ آنها به عنوان کنترل کننده های اتوماسیون قابل برنامه ریزی یا PAC شناخته می شوند. اینها با در نظر گرفتن یک پروژه اتوماتیک کامل ساخته می شوند.

شبکه ای از کنترل کننده های بزرگ آنها اساساً می تواند کل کارخانه را با طراحی و برنامه ریزی مناسب اداره کند. این امر با کنترلرها و نرم افزارهای ControlLogix، GuardPLC برای سیستم های ایمنی و مجموعه نرم افزار SoftLogix انجام می شود. آلن بردلی همچنین سیستم هایی را برای کاربردهای کوچکتر ارائه می دهد. از محبوب ترین ها می توان به سیستم های MicroLogix، SLC500 / slik پانصد / و CompactLogix اشاره کرد. همه اینها تقریباً برای نیازهای تقریباً هر صنعتی بسیار قدرتمند هستند. هر مرکز تولیدی که من در آن کار کرده ام چندین مورد از این کنترل کننده ها را در تجهیزات خود نصب کرده اند. برنامه نویسی برای کنترلرهای Allen-Bradley به صورت RSLogix 5000 و جدیدتر Studio 5000 است.

خط نرم افزار برنامه نویسی RSLogix برای سالهای زیادی وجود داشته و به یک ابزار اتوماسیون بسیار قدرتمند تبدیل شده است.

اگر می خواستید کاری را که با PLC در ایالات متحده کار می کند جستجو کنید، بسیار خوب است که نیاز به دانش RSLogix و Allen-Bradley دارد.

ABB

یکی دیگر از تولید کنندگان مشهور و پیشرفته PLC، ABB است. ABB مجموعه AC500 خود را ارائه می دهد که از کوچک تا بزرگ برنامه های سطح بالا را پوشش می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   بخشهای فردی PLC

یکی از جنبه های خط AC500 که آن را از برخی مارک های دیگر متمایز می کند، مفهوم “هر ماژول در هر پردازنده” است.

این بدان معنی است که فارغ از اینکه CPU برای AC500 PLC دارید، می توانید از هر ماژول ABB AC500 استفاده کنید. این امر یافتن قطعات تعویض را آسان و مقرون به صرفه می کند.

یک عامل مشترک بین هر سه سازنده ای که ما در مورد آن بحث کردیم، گزینه دستگاه های مدولار است. همه این مارک ها به مشتری اجازه می دهند سیستم خود را هر طور که صلاح می داند راه اندازی کند. شما می توانید به همان تعداد کارت ورودی یا کارت خروجی یا ترکیبی از کارت برای برنامه خود اضافه کنید.

آنها همچنین واحدهای ثابت را در کاربردهای کوچکتر خود ارائه می دهند. این بدان معنی است که PLC ثابت ممکن است تعداد مشخصی از ورودی و خروجی را در واحد داشته باشد. این موارد معمولاً برای کاربردهای کوچک ارزان تر و عالی هستند.

نکته دیگری که باید در مورد هر یک از این مارک ها به خاطر بسپارید این است که آنها قطعات یک پروژه را دارند. از PLC تا HMI گرفته تا سوئیچ ها و درایو های موتور. هر سه مارک تمام اجزای سازنده را برای تکمیل پروژه می سازند.

بیایید به آنچه اکنون می دانیم نگاه کنیم. امروز، ما در مورد سه شرکت بزرگ PLC بحث کرده ایم. احتمالاً شناخته شده ترین در دنیا زیمنس است. زیمنس برای همه برنامه های بزرگ و کوچک چیزی ارائه می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   روش های عیب یابی ورودی ها و خروجی ها

یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین در ایالات متحده آلن بردلی توسط Rockwell Automation است.

مدت زمان طولانی است که نرم افزار برنامه نویسی RSLogix آنها وجود دارد. آخرین نسخه آن Studio 5000 است.

در آخر، ABB یکی دیگر از نیروگاه های PLC است. آنها سالهاست که در عرصه اتوماسیون نیز هستند. خط AC500 آنها هر آنچه شما برای یک پروژه نیاز دارید را دارد.

فقط به یاد داشته باشید که هر سه مارک تجاری می توانند یک پروژه اتوماسیون را از ابتدا تا انتها با سخت افزار و نرم افزار به پایان برسانند.

به یاد داشته باشید که تعداد زیادی تولید کننده دیگر نیز در خارج وجود دارد. با یک جستجوی ساده می توانید اطلاعات زیادی را بدست آورید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »