نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی ورودی ها و خروجی ها/ اکنون به مشکل رایج تر عیب یابی ورودی ها و خروجی ها می پردازیم. هدف اولیه عیب‌یابی I/O این است که بفهمیم چرا وضعیت داخلی PLC (آنچه PLC فکر می‌کند در حال رخ دادن است) با وضعیت خارجی (آنچه در واقع اتفاق می‌افتد) مطابقت ندارد. اولین کاری که باید انجام شود تعیین رابطه بین ماژول های فیزیکی ورودی/خروجی و دستورالعمل های ورودی/خروجی در برنامه PLC است.

این با استفاده از طرح آدرس دهی برای PLC خاصی که روی آن کار می کنید انجام می شود و این طرح از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است. در جایی در مستندات توضیحی درباره نحوه تعیین اینکه یک آدرس برنامه خاص به کدام نقطه فیزیکی ورودی/خروجی متصل است و بالعکس وجود دارد. هنگامی که این طرح درک شد، هر مشکل می تواند به یک ماژول I/O منفرد جدا شود و یک دستگاه نظارت بر برنامه (معمولاً یک واحد دستی، ترمینال یا رایانه شخصی) می تواند برای بررسی وضعیت داخلی ورودی یا خروجی مورد نظر استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

عیب یابی ورودی ها و خروجی ها

عیب یابی ماژول های ورودی دیجیتال

عملکرد یک ماژول ورودی دیجیتال تعیین وضعیت ON/OFF یک سیگنال یا سیگنال ها در دنیای خارجی و انتقال آن اطلاعات به پردازنده PLC است. اکثر ماژول‌های ورودی دیجیتال تغییرات در سطوح ولتاژ را تشخیص می‌دهند، و با درجه‌بندی‌های مختلف AC، DC یا جهانی در دسترس هستند، با ماژول‌های جهانی معمولاً طیف نسبتاً گسترده‌ای از سیگنال‌های AC یا DC را می‌پذیرند.

یک کانال ورودی AC معمولی در شکل 2 نشان داده شده است. توجه داشته باشید که شکل لامپ های نشانگر را در دو طرف قدرت و منطق مدار نشان می دهد. با این حال، بسیاری از ماژول ها تنها یکی از این موارد را دارند. اگر فقط یک نشانگر وجود داشته باشد، برای اهداف عیب یابی تعیین محل اتصال آن مهم است. اگر واحد آستانه در یک ورودی فعال خراب شده باشد، برای مثال، یک نشانگر سمت پاور روشن است در حالی که یک نشانگر سمت منطقی خاموش است.

این مطلب را از دست ندهید   DCS در مقابل PLC

توان درایو ورودی‌های PLC معمولاً توسط ماژول ورودی تامین نمی‌شود، بنابراین مهم است که بدانید این نیرو از کجا می‌آید. دو نوع ورودی وجود دارد: ایزوله و غیر ایزوله. عیب یابی بسته به نوع مورد نظر شما متفاوت است. هر کانال در یک ماژول ورودی ایزوله از نظر الکتریکی از کانال های دیگر جدا شده است و ممکن است منبع تغذیه متفاوتی داشته باشد. از طرف دیگر، یک طرف هر کانال ورودی در یک ماژول غیر ایزوله به یک مرجع مشترک متصل است. هر دو نوع ماژول در شکل 3 نشان داده شده است.

مشخص کردن ورودی و خروجی

مشخص کنید که برق ورودی مورد نظر وجود دارد یا خیر، زیرا ایراد در سیم‌کشی میدانی و دستگاه‌ها می‌تواند فیوز را منفجر کند، قطع کننده را خاموش کند یا باعث قطعی برق دیگر شود. اگر برق ورودی وجود ندارد، قبل از ادامه، علت خرابی را تعیین و اصلاح کنید.

اگر برق ورودی وجود دارد، همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است، یک ولت متر را در سراسر ورودی وصل کنید، دستگاه ورودی را در میدان فعال کنید، و ولتاژ را در ورودی PLC اندازه گیری کنید تا مشخص کنید که آیا با تغییر وضعیت دستگاه میدان به اندازه کافی تغییر می کند یا خیر. اگر اینطور نباشد، به احتمال زیاد دستگاه یا سیم کشی مقصر است. اگر تغییر ولتاژ مناسب مشاهده شود، نشانگرهای قدرت و/یا منطقی روی ماژول باید زمانی که ولتاژ تغییر می‌کند تغییر کند، و مکان آدرس‌دهی شده در PLC، هنگام نظارت با دستگاه برنامه‌نویس، نیز باید تغییر حالت دهد. اگر نشانگرها وضعیت ورودی را به درستی منعکس نمی کنند، ماژول ورودی را تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دستگاه SIMATIC S7-1200

اگر ماژول ورودی به درستی کار می کند اما PLC هنوز ورودی را به صورت داخلی ثبت نمی کند، مشکل در سیستمی است که برای انتقال اطلاعات ورودی از ماژول به پردازنده استفاده می شود. برای تعیین نحوه عیب یابی این تجهیزات، که ممکن است شامل قفسه ورودی/خروجی، صفحه پشتی، ماژول ارتباطی و کابل کشی باشد، با مستندات سازنده مشورت کنید.

معماری یک PLC

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »