نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطای ارتباط PLC / یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) را می توان در یک محیط تجاری یا صنعتی یافت. معمولاً برای کنترل تجهیزات الکترومکانیکی در یک محیط پیچیده مانند خط مونتاژ تولید یا برای کاربردهای ساده، مانند روشن و خاموش کردن چراغ‌هایی که یک تجارت در شب یا در روز استفاده می‌کند، استفاده می‌شود. خطای ارتباط PLC زمانی رخ می دهد که PLC به درخواست های ارتباطی پاسخ نمی دهد یا به چنین درخواست هایی پاسخ منفی می دهد. یک خطای ارتباطی PLC می تواند بین رایانه قابل برنامه ریزی و دستگاه هایی که کنترل می کند یا زمانی که تکنسین تلاش می کند دستگاه را از دور برنامه ریزی کند رخ دهد.

خطای ارتباط PLC

کدهای خطا

کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی توسط تولیدکنندگان مختلفی ساخته می‌شوند و برای کاربردهای خاص طراحی شده‌اند. هر شرکتی یک سری کد خطا دارد که به PLC خاص خود اشاره دارد. برای مثال، خطای مهلت زمانی می‌تواند باعث شود که یک دستگاه به درستی ارتباط برقرار نکند، یا زمانی که بسته ارتباطی اندازه نادرست باشد، یک خطای جمع کنترلی ایجاد شود. یک خطای ارتباطی دیگر ممکن است زمانی رخ دهد که PLC به آخرین درخواست پیام پاسخ نمی دهد یا زمان کافی برای پاسخ به درخواست را ندارد.

ارتباطات

PLC ها می توانند از طریق پورت های سریال به تجهیزات دیگر یا با اتصال یک دستگاه نظارت بر پورت مودم RS-232 موجود در PLC ارتباط برقرار کنند. اتصال مودمی که به درستی در پورت قرار نگرفته باشد، می‌تواند هنگام تلاش برای دسترسی به دستگاه با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های ارتباطی، باعث بروز خطای ارتباطی شود. هنگامی که به یک دستگاه نظارت از راه دور متصل می شود، یک تکنسین می تواند PLC را از دور برنامه ریزی کند، داده ها را ارسال و دریافت کند و گزارش های PLC را مشاهده کند. وقفه در سیگنال نیز باعث ایجاد خطا در ارتباط خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   اصلی ترین دلایل رایج خرابی سیستم کنترل PLC

قطعات معیوب

تخته های ارتباطی معیوب در یک PLC نیز می تواند دلیلی برای خطاهای ارتباطی باشد. خطای «دریافت» یا «انتقال» ممکن است در حین ارتباطات رخ دهد و در نتیجه تمام داده های دریافت یا ارسال شده توسط PLC وجود نداشته باشد. سایر خطاهای ارتباطی ممکن است به دلیل کابل های ارتباطی معیوب یا اگر آب به داخل نقاط اتصال کابل ارتباطی وارد شود، رخ دهد. هر یک از این نوع خطاها معمولاً نیاز به بازرسی بصری دستگاه دارند. هیچ یک از آنها را نمی توان با دسترسی به دستگاه از راه دور برطرف کرد.

به روز رسانی نرم افزار و سیستم عامل

مانند هر تجهیزات رایانه ای، برای جلوگیری از خطاهای ارتباطی و سایر مشکلات، نرم افزار موجود در دستگاه باید با سایر دستگاه هایی که با آنها ارتباط برقرار می کند سازگار و به روز باشد. تنظیم دستگاه به گونه‌ای که به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌های میان‌افزار یا نرم‌افزار را جستجو کند یا زمان‌بندی آن برای به‌روزرسانی می‌تواند از بروز خطاهای ارتباطی جلوگیری کند. قطع برق همچنین می تواند بر PLC تأثیر بگذارد و ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد برای تنظیم مجدد دستگاه برای برقراری ارتباط و جلوگیری از این خطاها داشته باشد.

برنامه نویسی VFD و PLC

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »