نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

امروز شما همه چیز را در مورد منبع تغذیه PLC، چیستی آن و عملکرد منبع تغذیه خواهید آموخت. یک PLC بدون منبع تغذیه بسیار شبیه یک ماشین بدون بنزین یا یک لپ تاپ بدون باتری است. این سوخت برای PLC است. قدرت یک PLC تا حد زیادی به قدرت منبع تغذیه بستگی دارد. برای یادگیری نحوه بررسی عملکرد منبع تغذیه PLC به خواندن ادامه دهید.

بررسی عملکرد منبع تغذیه PLC

بررسی عملکرد منبع تغذیه PLC و میزان ولتاژ

برای بررسی عملکرد منبع تغذیه PLC اول از همه، منبع تغذیه PLC یک ولتاژ خط، معمولاً 120 یا 240 ولت متناوب یا جریان متناوب را به یک ولتاژ قابل استفاده DC یا جریان مستقیم، معمولاً 24 ولت، برای تغذیه PLC و اجزای آن تبدیل می کند.

ولتاژ خط با یک ترانسفورماتور کاهش می یابد، برای تبدیل آن به DC اصلاح می شود، با خازن فیلتر می شود و در طول این فرآیند محافظت می شود. همه اینها در آن منبع تغذیه کوچک به نظر می رسد. این ولتاژ DC برای تامین انرژی بقیه PLC و قطعات استفاده می شود.

عملکرد متمایز منبع تغذیه در PLC

برای بررسی عملکرد منبع تغذیه PLC وقتی صحبت از بقیه PLC شد، این همان چیزی است که منبع تغذیه را جالب می کند. در اکثر قفسه‌های PLC مدولار، منبع تغذیه نیز بخشی از صفحه پشتی یا همان رک است که برخی آن را می‌گویند. هواپیمای پشتی مانند پایه ای است که همه اجزای دیگر به آن وصل می شوند تا بتوانند همه با هم کار کنند.

در برخی از سیستم ها منبع تغذیه برق تمام این قطعات را از طریق یک سیستم اتوبوس در رک تامین می کند.  در سیستم‌های دیگر، یک تکنسین ممکن است مجبور باشد این قطعات را به صورت جداگانه در سراسر قفسه سیم‌کشی کند.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مهم در مورد خرابی باتری PLC

منابع تغذیه PLC بسته به خود PLC می‌توانند در اندازه‌ها و رتبه‌بندی‌های متفاوتی باشند، همانطور که PLC در اندازه‌های مختلف برای کاربردهای مختلف وجود دارد.

قبلاً اشاره کردم که ولتاژ خروجی رایج 24 ولت DC در منبع تغذیه PLC است. اندازه های مختلف جریان مرجع هستند و بر حسب آمپر یا آمپر رتبه بندی می شوند.

درجه بندی جریان رایج برای PLC ها از 2 تا 10 آمپر برای سیستم های کوچکتر و تا 50 آمپر برای کنترلرهای بزرگتر و قدرتمندتر است.

این یک امتیاز مهم برای مهندسین و پرسنل تعمیر و نگهداری است که باید هنگام طراحی یک سیستم یا حتی اصلاح آن در نظر بگیرند. رتبه بندی فعلی به طور مستقیم بر میزان کاری که سیستم PLC شما واقعاً می تواند انجام دهد تأثیر می گذارد. در حالی که منبع تغذیه اصلی منبع تغذیه PLC است، معمولاً یک باتری پشتیبان نیز وجود دارد.

قطع برق و علملکرد PLC

برای بررسی عملکرد منبع تغذیه PLC در صورت قطع برق یا به طور کلی قطع برق، این کار باعث تامین انرژی حافظه PLC می شود. تعویض باتری ها در یک PLC یک روش معمول تعمیر و نگهداری پیشگیرانه است.

بنابراین، بیایید به عقب برگردیم و مرور کنیم. منبع تغذیه PLC نیروی کار سیستم PLC است. ولتاژ خط شما، 120 یا 240 ولت AC، را به ولتاژ DC پایین تر، معمولاً 24 ولت DC تبدیل می کند. این ولتاژ DC سپس به رک فرستاده می شود تا بقیه اجزای PLC را تامین کند.

بسته به کاربرد شما، اندازه های زیادی منبع تغذیه PLC موجود است. این اندازه ها یک امتیاز جریان بر حسب آمپر یا آمپر هستند.

این مطلب را از دست ندهید   زمان تعویض باتری PLC

بیشتر بدانید: مهم ترین مزایای استفاده از پی ال سی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + سه =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »