نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی / هر سیستم PLC دارای سه ماژول است: ماژول CPU، ماژول منبع تغذیه و یک یا چند ماژول ورودی/خروجی (I/O) که هر کدام دارای وظایف خاصی می باشد. در این مقاله این بخش ها را بررسی می نماییم.

کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی

ماژول CPU، جزء اصلی کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی

این ماژول از یک پردازنده مرکزی و جزء حافظه آن تشکیل شده است. این پردازنده تمامی محاسبات و پردازش داده های مورد نیاز را با دریافت ورودی ها و تولید خروجی های مربوطه انجام می دهد.

ماژول منبع تغذیه

مدار کامپیوتر PLC با خروجی 5 ولت DC کار می کند و این توسط ماژول منبع تغذیه تامین می شود. این در اصل ماژول مسئول روشن کردن سیستم است. برق متناوب را دریافت می کند و آن را به برق DC تبدیل می کند که دو ماژول دیگر (سی پی یو و ماژول های ورودی/خروجی) از آن استفاده می کنند.

ماژول های I/O

ماژول‌های ورودی/خروجی وظیفه اتصال سنسورها و محرک‌ها به سیستم PLC را دارند تا پارامترهای مختلف مانند فشار، دما و جریان را حس کنند.

مناطقی که کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی در آنها اعمال می شود

PLC ها در کاربردهای مختلفی در صنایعی مانند صنعت فولاد، صنعت خودروسازی، صنایع شیمیایی و بخش انرژی استفاده می شوند. دامنه PLC ها به طور چشمگیری بر اساس توسعه همه فن آوری های مختلف که در آن استفاده می شود افزایش می یابد. در صنعت سفر، PLC برای نظارت بر سیستم کنترل ایمنی و راه اندازی آسانسورها و پله برقی ها استفاده شده است.

این مطلب را از دست ندهید   سخت افزار سیستم PLC

صنعت شیشه

کنترل کننده های PRC برای چندین دهه در صنعت شیشه استفاده می شوند. آنها عمدتا برای کنترل نسبت مواد و همچنین برای پردازش شیشه های تخت استفاده می شوند. این فناوری در طول سال ها پیشرفت کرده است و این باعث افزایش تقاضا برای حالت کنترل PLC برای استفاده در صنعت شیشه شده است.

تولید شیشه یک فرآیند پیچیده و پیچیده است، بنابراین شرکت‌های درگیر اغلب از PLC با فناوری اتوبوس در حالت کنترل آن استفاده می‌کنند. به طور کلی، PLC هم در ضبط داده های آنالوگ در تولید شیشه و هم در کیفیت دیجیتال و کنترل موقعیت استفاده می شود.

صنعت کاغذ

در صنعت کاغذ، PLC ها در فرآیندهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اینها شامل کنترل ماشین هایی است که محصولات کاغذی را با سرعت بالا تولید می کنند. به عنوان مثال، یک PLC تولید صفحات کتاب یا روزنامه ها را در چاپ افست تحت وب کنترل و نظارت می کند.

تولید سیمان

تولید سیمان شامل مخلوط کردن مواد اولیه مختلف در یک کوره است. کیفیت این مواد اولیه و نسبت آنها به طور قابل توجهی بر کیفیت محصول نهایی تأثیر می گذارد. برای اطمینان از استفاده از کیفیت و کمیت مناسب مواد خام، صحت داده ها در رابطه با چنین متغیرهای فرآیندی از اهمیت اساسی برخوردار است.

یک سیستم کنترل توزیع شده متشکل از PLC در حالت کاربر و یک نرم افزار پیکربندی در فرآیندهای تولید و مدیریت صنعت استفاده می شود. PLC به طور خاص، آسیاب توپ، کوره زغال سنگ و کوره شفت را کنترل می کند.

این مطلب را از دست ندهید   اجزای متداول یک واحد PLC

نمونه‌های دیگر برنامه‌نویسی PLC که امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل سیستم‌های خاموش کردن مخزن آب در بخش هوافضا، سیستم کنترل دستگاه پرکن در صنایع غذایی، کنترل ماشین لباسشویی دسته‌ای صنعتی و سیستم‌های انقباض نساجی حلقه بسته است.

PLC همچنین در سیستم تعویض فن دیگ بخار زغال سنگ در بیمارستان ها، سیستم کنترل ماشین راه راه و تغذیه سیلو و همچنین سیستم های کنترل قالب گیری تزریقی در صنعت پلاستیک استفاده می شود.

کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی در Mobile Automation شامل طیف گسترده‌ای از تولیدکنندگان برتر صنعت مختلف مانند آلن برادلی و امرون است. همه اینها را می توان در برنامه های مختلف در بخش های کلیدی کسب و کار شما قرار داد تا فرآیند تولید را استاندارد کرده و بازگشت سرمایه شما را افزایش دهد.

5 علت خرابی سیستم کنترل PLC

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »