نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با انواع باتری PLC/ کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی یا PLC رایانه‌های دیجیتالی هستند که برای کنترل اتوماسیون فرآیندهای الکترومکانیکی، مانند ماشین‌آلات خط مونتاژ خودکار، تجهیزات بسته‌بندی، سیستم‌های روشنایی و سیستم‌های جابجایی مواد طراحی شده‌اند. PLC برای صنعت خودروسازی آمریکا اختراع شد تا امکان بازنگری نرم افزار برای ایجاد تغییرات در تولید در هنگام تغییر مدل فراهم شود. قبل از اینکه PLC تغییر تولید کند نیاز به سیم کشی مجدد بانک های رله ها و سوئیچ های سیمی سخت داشت. برنامه‌های کنترل ماشین‌آلات یا فرآیندهای تولید معمولاً در حافظه پشتیبان‌گیری شده با باتری یا حافظه غیرفرار ذخیره می‌شوند.

آشنایی با انواع باتری PLC

انواع رایج باتری های PLC

رایج ترین نوع باتری PLC که برای پشتیبان گیری PLC استفاده می شود، باتری های لیتیوم-تیونیل کلراید هستند. باتری های لیتیوم-تیونیل کلراید برای کاربردهای با جریان کم که عمر باتری طولانی PLC مورد نظر است ایده آل هستند. 2 ولتاژ رایج برای این باتری ها انواع 3 ولت و 3.6 ولت هستند، اگرچه ولتاژهای بالاتر را می توان از طریق اتصال چندین باتری به صورت سری به دست آورد.

هدف باتری PLC

هدف از این باتری های پشتیبان PLC در PLC ها تامین توان لازم برای حفظ محتویات حافظه غیر فرار در صورت قطع برق از PLC است. این باتری های PLC باید به طور مرتب نگهداری شوند تا مطمئن شوید که در صورت قطع برق یا قطع شدن دستگاه از منبع برق، برای جابجایی یا تعمیر، منطق نرم افزار برنامه ریزی شده از بین نمی رود.

جابجایی باتری های PLC

برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید هنگام کار با باتری های لیتیومی PLC رعایت شود:

  • سعی نکنید باتری های لیتیوم PLC را شارژ کنید. گرمای بیش از حد و انفجار ممکن است رخ دهد.
  • باتری های PLC را سوراخ یا خرد نکنید. باتری ممکن است منفجر شود یا مواد شیمیایی سمی و خورنده نشت کند.
  • باتری های PLC را سوزانده و در معرض دمای بالا قرار ندهید.
  • مستقیماً به باتری های PLC لحیم کاری نکنید.
  • باتری های PLC را هنگام اتصال به تجهیزات ارسال نکنید.
  • پایانه های مثبت و منفی را روی باتری PLC کوتاه نکنید.
این مطلب را از دست ندهید   مهم ترین مزایای استفاده از پی ال سی

تفاوت سیستم DCS و PLC

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »