نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برنامه نویس PLC چه کاری انجام می دهد؟

برنامه نویسان PLC اغلب در شرکت های مهندسی برق و IT کار می کنند و مسئولیت نگهداری ماشین آلات و نیروگاه هایی را که از کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی استفاده می کنند، بر عهده دارند. درباره این متخصصان و نقش آنها بیشتر بیاموزید.

مشخصات شغلی

برنامه نویسان PLC با کنترل کننده های قابل برنامه ریزی منطقی (مخفف PLC) کار می کنند. اینها رایانه های کوچکی هستند که دارای ورودی و خروجی، سیستم عامل داخلی و رابط هایی هستند که از طریق آنها می توان برنامه های کاربر را بارگیری کرد.

PLC به دستگاه متصل شده و عملکردهای مورد نظر آن را کنترل می کند. اینها می توانند موانع نوری، پارامترهای دما و سایر دستگاههای اندازه گیری باشند.

PLC از طریق ورودی ها (رله ها، سنسورها و غیره) اطلاعات دریافت می کند و با خروجی ها (موتورها، سوپاپ ها، تسمه های نقاله و غیره) ارتباط برقرار می کند. به عنوان مثال. اگر دما بیش از حد مطلوب 30 درجه باشد، موتور را خاموش کنید.

مسئولیت ها و وظایف

یک برنامه نویس PLC برنامه های کنترلی را برای ماشین ها و سیستم های الکتریکی، بیشتر در بخش صنعتی و به دنبال خودکار سازی فرآیندها، طراحی می کند. به عنوان مثال، کنترل کننده های قابل برنامه ریزی برای کنترل ماشین آلات در خطوط مونتاژ کارخانه در صنعت خودرو استفاده می شوند.

برنامه نویسان PLC فرآیندها را توسعه داده و بهینه سازی می کنند و همچنین پس از اجرای فرآیند، تعمیر و نگهداری و تشخیص عیب را انجام می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   بارگذاری برنامه PLC زیمنس

اغلب آنها همچنین بر روی روشهای تجسم فرآیندهای در حال انجام کار برای افزایش کارایی سیستم خاص کار می کنند.

آنها همچنین در فروش فعالیت می کنند و خدمات و آموزش مشتری را به مشتریان ارائه می دهند. آنها مسئول آگاهی دادن به مشتریان در مورد استفاده و استفاده از سیستم های PLC و همچنین مشاوره به مشتریان در مورد تبدیل های احتمالی هستند. پیچیدگی سیستم های PLC بسته به پروژه و شرکت متفاوت است.

یک برنامه نویس PLC چه وظایفی را انجام می دهد؟

  • طراحی برنامه های کنترل و تنظیم
  • توسعه و بهینه سازی
  • نگهداری و اجرای عیب یابی
  • تجسم فرآیندها
  • مشاوره مشتری در فروش

مهارت ها

برنامه نویسان PLC دانش زیادی در زمینه علوم کامپیوتر و مهارت های برنامه نویسی دارند. آنها به زبان های برنامه نویسی رایج تسلط دارند. از نظر مهارت های نرم، آنها قادر به کار ساختار یافته، تفکر تحلیلی و مسئولیت شخصی بالایی هستند. مهارت های خوب انگلیسی معمولاً پیش نیاز یک شغل است.

یک برنامه نویس PLC باید چه کاری انجام دهد؟

  • منطق نردبان رله
  • برنامه نویسی
  • دانش برنامه های کنترل
  • احساس مسئولیت بالا
  • کار خودمختار

PLC هوشمندتر می شوند و در شبکه های رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از شبکه ها وجود دارد. یک نوع به طور گسترده ای به عنوان SCADA شناخته می شود.

پیشینه و الزامات

برنامه نویسان PLC معمولاً دارای مدرک تحصیلی در رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک یا مهندسی برق هستند. افرادی که وارد مهندسی اتوماسیون و کنترل می شوند اغلب از مدرک مهندسی برق ناشی می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش نحوه نصب باتری PLC

هیچ برنامه آموزشی یا مدرک مستقیمی وجود ندارد که شما را به عنوان متخصص PLC آموزش دهد. این مسیر یا از طریق یکی از موضوعات فوق الذکر یا از طریق آموزش بیشتر حرفه ای به عنوان متخصص PLC انجام می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 14 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »