نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

درک ویژگی ها و ملزومات PLC

Soft PLC یک فناوری نرم افزاری است که برای تبدیل یک کامپیوتر تعبیه شده به یک کنترل کننده منطقی کاملاً کاربردی و قابل برنامه ریزی طراحی شده است که به آن PLC نیز می گویند. این کنترل از هم گسیخته، PID و آنالوگ ورودی / خروجی PLC ها با شبکه های رایانه ای با عملکرد بالا، مدیریت داده ها و توانایی های محاسباتی را ترکیب می کند. به همین ترتیب، PLC های نرم عملکردی قابل اعتماد، فوق العاده سریع و قطعی مدت زمان اسکن برنامه، تنظیم دستورالعمل های عالی، پاک کردن حافظه جدول داده، برنامه های کاربر نامحدود و بالاتر از همه، یک پلت فرم معماری باز را فراهم می کنند که به کاربران امکان می دهد به طیف گسترده ای از I / سیستم ها و شبکه ها در میان دستگاه های دیگر.

از ویژگی های مهم نرم افزاری PLC می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه نویسی برنامه

PLC های نرم از عملکردهای قابل بارگیری که توسط کاربران و توسعه دهندگان به زبان های جاوا، C یا C ++ توسعه یافته پشتیبانی می کنند. آنها همچنین از تغییرات برنامه اجرای حالت آنلاین، حالت های مختلف اسناد برنامه و اجبار ورودی / خروجی پشتیبانی می کنند. PLC های نرم افزاری حداقل با 6 نوع زبان برنامه نویسی مختلف برنامه ریزی شده اند تا اطمینان حاصل کنند که طیف گسترده ای از ویژگی های آنلاین عیب یابی، توسعه و مستند سازی و همچنین اجرای برنامه های تبدیل شده یا وارداتی را فراهم می کنند.

ظرفیت

سیستم های PLC نرم توانایی تنظیم بیش از 16K I / O را دارند که شامل ورودی / خروجی آنالوگ، دیجیتال و ویژه است. شما می توانید حداکثر 16 سیستم ورودی و خروجی مختلف را روی یک تنظیم کننده PLC نرم و نرم مخلوط کنید. این می تواند تا 36 پورت COM وابسته به دستگاه های سریال برای ارتباطات ASCII و 32 مسیر داده و شبکه با قابلیت تنظیم کاربر را به عنوان کانال های ارتباطی اصلی که دسترسی داده ها از PLC یا برنامه های مختلف رایانه را امکان پذیر می کند، در خود جای دهد. علاوه بر این، PLC های نرم می توانند برنامه های کاربردی عظیم و 100 میلیون عنصر جدول داده را در خود جای دهند.

این مطلب را از دست ندهید   بارگذاری برنامه PLC زیمنس

سخت افزار و عملیات

PLC نرم به عنوان یک هسته 32 بیتی چند وظیفه ای تعبیه شده عمل می کند که وظایف خود را در زمان واقعی بر روی پردازنده های مختلف از جمله سیستم عامل های CPU سازگار با x86 انجام می دهد. مستقل از اتوبوس های سخت افزاری مانند ISA، VME، PC / 104 و PCI است. با حداقل نیاز سخت افزاری کار می کند، که اطمینان بالایی را در هزینه های پایین تضمین می کند.

ارتباطات

PLC های نرم دارای پورت های ارتباطی داخلی هستند که شامل پروتکل های مختلف هستند. با این حال، بیشتر پروتکل های گنجانده شده مختص فروشنده هستند در حالی که PLC ها توانایی برقراری ارتباط از طریق شبکه قابل اعتماد با سیستم های دیگر مانند رایانه های تحت سیستم SCADA یا مرورگرهای وب منظم را دارند. از طرف دیگر، PLC های مورد استفاده در سیستم های بزرگ ورودی / خروجی تحت ارتباط نظیر به نظیر (P2P) از طریق پردازنده های مختلف داده کار می کنند. ارتباطات P2P به بخشهای مختلف فرآیند پیچیده اجازه می دهد تا به صورت جداگانه اجرا شوند در حالی که هنوز به سیستمهای فرعی آنها اجازه می دهد تا از طریق یک پیوند ارتباطی هماهنگ شوند.

سایر ویژگی ها و نیازهای خاص دیگر

PLC های نرم دارای یک وب سرور تعبیه شده هستند که توابع قدرتمند بی شماری را برای اشتراک داده ها، دستکاری داده ها، نظارت و حفظ عملکرد مناسب از راه دور و غیره ارائه می دهد. یک ماشین مجازی جاوایی تعبیه شده به PLC نرم امکان اجرای توابع و برنامه های مختلف زبان جاوا، پشتیبان گیری خودکار، FTP داخلی و موارد دیگر را می دهد. دیوار آتش تعبیه شده از اتصال اینترنت ایمن و سازگاری اترنت اطمینان حاصل می کند.

این مطلب را از دست ندهید   سخت افزار سیستم PLC

برای اینکه PLC نرم به طور موثر اجرا شود، باید تحت نیازهای صحیح سیستم اجرا شود. حداقل نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری آن شامل پورت اترنت، پورت USB یا موازی یا پورت مشخص شده توسط کاربر، 32 مگابایت RAM، 386 یا پردازنده مرکزی سازگارتر، دیسک 64 مگابایت، پورت های ورودی / خروجی یا کارت های رابط و همچنین سایر پورت های ارتباطی مانند COM است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »