نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دستگاه های ورودی و خروجی PLC

اصطلاح I / O به ورودی / خروجی اشاره دارد. I / O اطلاعاتی است که نشان دهنده داده هایی است که از دستگاه های سنجش دریافت می شود و دستوراتی است که به دستگاه های محرک و نشانگر ارسال می شود. سیستم I / O مجموعه عناصر فیزیکی سیستم کنترل است که داده های ورودی / خروجی را فراهم می کند یا از آنها استفاده می کند.

دسته بندی I / O

 I / O دو نوع عمده دارد:

  • دستگاه دیجیتال – دستگاه های باینری که باید فقط در یکی از دو حالت باشند: روشن یا خاموش.
  • دستگاه آنالوگ – دستگاه های مداوم – طیف وسیعی از مقادیر را درک کرده و به آنها پاسخ می دهند.

IO دیجیتال

دستگاه های ورودی دیجیتال باینری هستند – ممکن است روشن یا خاموش، باز یا بسته باشند. دستگاه های ورودی میدان دیجیتال متداول شامل دکمه های فشار، سوئیچ های محدود و عکس های چشم است. دستگاه های خروجی دیجیتال متداول شامل رله، استارت موتور و شیر برقی هستند.

IO آنالوگ

دستگاه های ورودی آنالوگ پارامترهای مداوم را حس می کنند. اطلاعاتی که آنها ارائه می دهند به عنوان یک دامنه مداوم از مقادیر، نه فقط یک نشانگر روشن یا خاموش ارائه می شود. ورودی های آنالوگ متداول عبارتند از فشار، دما، سرعت و … دستگاه های خروجی آنالوگ به طیف وسیعی از مقادیر خروجی از کنترل کننده پاسخ می دهند. سیگنال های خروجی آنالوگ متداول شامل سرعت موتور، موقعیت سوپاپ، فشار هوا و غیره هستند.

ماژول های ورودی / خروجی دستگاه های میدانی (دنیای واقعی) را به کنترل کننده متصل می کنند. آنها سیگنالهای الکتریکی مورد استفاده در دستگاههای صحرایی را به سیگنالهای الکترونیکی قابل استفاده توسط سیستم کنترل تبدیل می کنند و مقادیر دنیای واقعی را به مقادیر جدول IO ترجمه می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   طرز کار PLC

ارتباط  با PLC CPU

ماژول های ورودی و خروجی از طریق سه روش با PLC CPU ارتباط برقرار می کنند:

Backplane (یا Rack) – ماژول های ورودی / خروجی می توانند در همان قفسه یا ایستگاه واقع شوند. ارتباطات پس از آن در داخل قفسه یا از طریق هواپیما انجام می شود.

پسوند Backplane – ماژول های داخلی Backplane به ماژول های ورودی / خروجی اجازه می دهد تا در قفسه ها یا ایستگاه هایی که از کنترل کننده جدا شده اند قرار بگیرند.

شبکه دستگاه – ماژول ها می توانند با یک کنترل کننده از طریق شبکه ارتباط برقرار کنند. از شبکه های صنعتی برای اتصال دستگاه های سطح میدانی با کنترل کننده ها استفاده می شود. شبکه های متداول IO شامل Profibus، ProfiNet، DeviceNet، Fieldbus و سایر موارد هستند.

Point Point و اندازه سیستم PLC

تعداد دستگاههای ورودی و خروجی مورد استفاده در یک سیستم کنترل را (شمارش نقطه) آن می نامند. داده های دستگاه آنالوگ به طور قابل توجهی بیشتر از داده های دستگاه دیجیتال به دستکاری و پردازش بیشتری نیاز دارد. تعداد نقاط دیجیتال و آنالوگ معمولاً جداگانه در نظر گرفته می شوند. از مجموع نقاط دیجیتالی و آنالوگ برای نشان دادن اندازه سیستم کنترل استفاده می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + بیست =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »