نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وجود PLC بر روی کشتی

سازنده فوق العاده ، Sunseeker International ، یک سیستم نظارت و کنترل با استفاده از AC500 PLCs از ABB را برای کشتی جدید لوکس خود ، “28 متری قایق بادبانی” ، در نمایشگاه قایقرانی لندن 2012 راه اندازی کرده است. این سیستم برای جمع آوری اطلاعات از تجهیزات نصب شده در سراسر قایق بادبانی استفاده می شود. این داده ها سپس در یک صفحه نمایش لمسی با خلوص کامل 15 اینچی با صفحه لمسی شیشه ای در سمت فرمان و یک صفحه نمایش جداگانه در محله های خدمه نمایش داده می شوند.

دو کنترلر AC500 PLC در سیستم وجود دارد که کنترلر اصلی آن (PM573-ETH) است که بطور مرکزی در کشتی قرار دارد. PLC دوم PM554-ETH است و در اتاق موتور موتور قرار دارد. هر دو PLC از ماژول های IO قابل تنظیم DC523 استفاده می کنند. PLC های AC500 برای کنترل سیستم های روی برد مانند پمپ های برآمدگی ، برف پاک کن های شیشه ای ، روشنایی و تهویه هوا استفاده می شوند. استفاده از PLC امکان کنترل از طریق صفحه نمایش لمسی یا سوئیچ های معمولی را فراهم می آورد.

ویژگی های سری FX5UC Premium Micro PLC

کنترل تمام قسمت های کشتی

PLC ها همچنین تمام سیگنال های زنگ خطر و وضعیت موجود بر روی قایق بادبانی را کنترل می کنند ، از سوئیچ سطح آب در حفره ها تا اگزوز آلارم دما یا نظارت بر فشار سیستم های آتش سوزی. PLC ها برای نظارت مستقیم این سیگنالها یا در صورت لزوم ، برای تأخیرهای ساده برای جلوگیری از هشدارهای مزاحم یا عملکردهای منطقی پیچیده تر برای آلارم های شرطی مورد استفاده قرار می گیرند.

این مطلب را از دست ندهید   برترین تولید کنندگان PLC

کارد کرد اصلی PLC

کارکرد اصلی دیگر سیستم PLC ، فراهم آوردن کنترل اتوماتیک سیستم مدیریت انرژی روی قایق بادبانی است. از مزایای دیگر این واقعیت است که کابل کشی های طولانی مانند موتور موتور تا کلاه کاهش می یابد. علاوه بر این ، در صورت نیاز به سیگنال اضافی ، نیازی به نصب کابل طولانی نیست. از کلیدهای کنش لحظه ای مدرن می توان برای کنترل تجهیزات استفاده کرد و چندین مکان کنترل به راحتی پیکربندی می شوند.

عملکرد CPU

CPU دارای درگاه های ارتباطی زیادی است زیرا از کارتهای استاندارد و SD می توان برای بروزرسانی نرم افزار و سیستم عامل استفاده کرد. “کارتهای قابل تنظیم I / O بدان معنی است که بهترین استفاده ممکن از I / O است و ما سیستمهایی نداریم که تعداد زیادی از لوازم یدکی I / O داشته باشند که بعید است از آنها استفاده شود.

قابلیت گسترش پذیری ساده

از موتورخانه PLC برای کنترل کلیه تجهیزات محلی با پیوند MODBUS به کنترلر اصلی (PM573) در راس استفاده می شود. پیوند MODBUS اجازه می دهد تا سیگنال های اطلاعاتی و کنترلی بین دو پردازنده منتقل شوند. PLC همچنین برای جمع آوری داده های ولتاژ ، جریان و فرکانس از طریق RS485 با سیستم مدیریت انرژی ارتباط برقرار می کند.

 PM573 تمام تجهیزات موجود در نیمه جلو قایق را کنترل می کند. PM573 با تمام کلیدها و کنترلی که در کنسول فرمان قرار دارد رابط می کند. همچنین یک پیوند داده به شبکه ارتباطی NMEA2000 وجود دارد که برای تهیه داده هایی از قبیل سطح مخزن و ولتاژ های DC و جریان استفاده می شود. این دو صفحه لمسی از طریق MODBUS TCP به PLC متصل می شوند تا کنترل تجهیزات و داده ها به طور همزمان نمایش داده شود.

این مطلب را از دست ندهید   نسخه پشتیبان plc

امینت کامل و ایمن بودن اطلاعات و داده ها

علاوه بر این ، نظارت بر اطلاعات سیستم مانند ولتاژ با استفاده از کنتورهای اختصاصی ، سنج و نشانگرهای LED انجام می شود. با این وجود در قایق بادبانی 28 متری ، این با استفاده از دو کنترلر مرکزی PLC متصل شده توسط اترنت و دو رابط صفحه نمایش لمسی برای نمایش اطلاعات سیستم به خدمه جایگزین شده است. سوئیچ های راک معمولی با سوئیچ های مدرن کنش لحظه ای کوچکتر جایگزین می شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفت =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »