نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

3 روش خوب برای درخواست عیب یابی PLC موفق

عیب یابی PLC می تواند به روش های مختلفی انجام شود و از آنجا که تجربه مهندس همیشه نقش اصلی را در حل موفقیت آمیز چنین مسائلی دارد ، پنج روش توسعه یافته است.

عیب یابی ورودی های PLC

اگر به نظر نمی رسد دستگاه میدانی متصل به ماژول ورودی روشن باشد ، ممکن است جایی بین اتصال L1 و اتصال ترمینال به ماژول وجود داشته باشد. شاخص های وضعیت ماژول ورودی می تواند اطلاعاتی را در مورد دستگاه فیلد ، ماژول و سیم کشی دستگاه فیلد به ماژول ارائه دهد که به تشخیص دقیق مشکل کمک می کند.

اولین مرحله در تشخیص مشکل قرار دادن PLC در حالت آماده به کار است ، به طوری که خروجی را فعال نمی کند. این اجازه می دهد تا دستگاه زمینه به صورت دستی فعال شود (به عنوان مثال ، یک سوئیچ محدود می تواند به صورت دستی بسته شود).

مرحله بعدی ارزیابی خواندن PLC از ماژول ورودی است. این می تواند با استفاده از حالت آزمون PLC ، که ورودی ها را می خواند و برنامه را اجرا می کند ، اما خروجی ها را فعال نمی کند ، به دست آورد. در این حالت ، صفحه نمایش PLC یا باید یک بیت در جدول تصویر 1 مربوط به دستگاه زمینه فعال شده نشان دهد یا وقتی دستگاه تداوم ایجاد می کند ، دستورالعمل مرجع مخاطب باید برجسته شود (شکل 3 را ببینید).

اگر PLC دستگاه را به درستی می خواند ، مشکل در ماژول ورودی وجود ندارد. اگر دستگاه را به درستی نخواند ، ماژول ممکن است معیوب باشد. سمت منطقی ماژول ممکن است به درستی کار نکند ، یا عایق نوری آن منفجر شود. علاوه بر این ، یکی از کانالهای رابط ماژول ممکن است معیوب باشد. در این حالت ، ماژول باید جایگزین شود.

این مطلب را از دست ندهید   اصول PLC

اگر ماژول سیگنال دستگاه زمینه را نمی خواند ، آزمایشات دیگری لازم است. سیم کشی نامناسب ، دستگاه میدان معیوب ، ماژول معیوب یا ولتاژ نامناسب بین دستگاه فیلد و ماژول می تواند باعث بروز مشکل شود.

ابتدا دستگاه فیلد را ببندید و ولتاژ ماژول ورودی را اندازه بگیرید. متر باید ولتاژ سیگنال را نشان دهد (به عنوان مثال ، 120 ولت AC). در صورت وجود ولتاژ مناسب ، ماژول ورودی از کار افتاده است زیرا سیگنال را تشخیص نمی دهد. اگر ولتاژ اندازه گیری شده 10-15٪ کمتر از ولتاژ سیگنال مناسب باشد ، مشکل در ولتاژ منبع به دستگاه میدان است.

برای مشخص کردن بیشتر مشکل ، بررسی کنید که ولتاژ در دستگاه زمینه وجود دارد. با فعال شدن دستگاه ، ولتاژ کل دستگاه را با استفاده از ولت متر اندازه گیری کنید. اگر ولتاژ در سمت بار دستگاه وجود نداشته باشد (طرفی که به ماژول متصل می شود) ، دستگاه ورودی معیوب است.

اگر برق وجود داشته باشد ، مشکل در سیم کشی از دستگاه ورودی به ماژول است. در این حالت باید سیم کشی ردیابی شود تا مشکل پیدا شود.

عیب یابی خروجی های PLC

رابط های خروجی PLC همچنین حاوی نشانگرهای وضعیتی هستند که اطلاعات مفید عیب یابی را ارائه می دهند. مانند عیب یابی ورودی های PLC ، اولین قدم در عیب یابی خروجی ها جداسازی مشکل یا به ماژول ، دستگاه زمینه یا سیم کشی است.

همچنین ، ماژول خروجی را بررسی کنید تا ببینید آیا فیوز دمیده شده ای دارد. اگر فیوز دمیده ای دارد ، مقدار امتیاز فیوز را بررسی کنید. علاوه بر این ، نیازهای فعلی دستگاه خروجی را بررسی کنید تا ببینید آیا دستگاه بیش از حد جریان می کشد.

این مطلب را از دست ندهید   اصلی ترین دلایل رایج خرابی سیستم کنترل PLC

اگر ماژول خروجی دستور روشن شدن را از پردازنده دریافت کند ، وضعیت خروجی ماژول بر این اساس روشن نمی شود ، ماژول خروجی معیوب است. اگر نشانگر روشن شد اما دستگاه میدانی نیرو نگرفت ، برای اطمینان از عملکرد دستگاه سوئیچ ، ولتاژ را در ترمینال خروجی بررسی کنید. در صورت عدم وجود ولتاژ ، ماژول باید تعویض شود.

اگر ولتاژ وجود داشته باشد ، مشکل در سیم کشی یا دستگاه درست است. در این مرحله ، اطمینان حاصل کنید که سیم کشی اتصال به ترمینال ماژول یا بلوک ترمینال از اتصال خوبی برخوردار است و هیچ سیم قطع نشده است. پس از بررسی ماژول ، بررسی کنید که دستگاه درست به درستی کار می کند.

هنگامی که ماژول خروجی روشن است ولتاژ وارد شده به دستگاه فیلد را اندازه گیری کنید و مطمئن شوید که خط برگشت به خوبی به دستگاه متصل است. اگر هنوز برق وجود دارد دستگاه پاسخ نمی دهد ، دستگاه فیلد معیوب است.

روش دیگر برای بررسی دستگاه فیلد ، آزمایش آن بدون استفاده از ماژول خروجی است. سیم کشی خروجی را برداشته و دستگاه درست را به منبع برق وصل کنید. اگر دستگاه فیلد پاسخ ندهد ، معیوب است. اگر دستگاه فیلد پاسخ دهد ، مشکل در سیم کشی بین دستگاه و ماژول خروجی است.

عیب یابی CPU

PLC ها همچنین شاخص های تشخیصی را نشان می دهند که وضعیت PLC و CPU را نشان می دهد. این شاخص ها شامل تأیید قدرت ، حافظه خوب و شرایط ارتباطی OK هستند. ابتدا بررسی کنید که PLC از ترانسفورماتور انرژی کافی برای تأمین تمام بارها را دریافت می کند. اگر PLC هنوز کار نمی کند ، از نظر افت ولتاژ در مدار کنترل یا فیوزهای سوخته بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با PLC Outputs

نشانگرهای تشخیصی جلوی CPU خطایی در حافظه یا ارتباطات نشان می دهد. اگر یکی از این نشانگرها روشن باشد ، ممکن است نیاز به تعویض CPU باشد.

خلاصه روشهای عیب یابی PLC

در نتیجه ، بهترین روش برای تشخیص سوun عملکرد ورودی / خروجی ، جداسازی مشکل به ماژول ، دستگاه زمینه یا سیم کشی است. اگر هر دو شاخص و توان و منطق موجود باشد ، خرابی ماژول به راحتی آشکار می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »