نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مانند تمام دستگاه های دیگر PLC نیز بعد از مدتی استفاده دچار خرابی می شود. در این مقاله به بررسی خطاها و عیب یابی PLC خواهیم پرداخت.

عیب یابی PLC

عیب یابی PLC و علت خاموش شدن تمام LED

برای عیب یابی PLC گاهی ممکن است بعد از مدتی استفاده از PLC تمام چراع ها خاموش می شوند. اما برای رفع آن چه اقداماتی انجام دهیم.

  1. سیم کشی منبع تغذیه را بررسی کنید.
  2. بررسی کنید که آیا برق عرضه شده به واحدهای کنترل PLC در محدوده امتیاز قرار دارد یا خیر.
  3. حتماً نوسانات منبع تغذیه را بررسی کنید.
  4. اگر برق عرضه شده به واحد کنترل PLC با آنها مشترک باشد، سیم کشی منبع تغذیه را به سایر دستگاه ها قطع کنید. اگر ال ای دی های واحد کنترل PLC در این لحظه روشن شوند، ظرفیت منبع تغذیه برای کنترل دستگاه های دیگر کافی نیست.

همچنین. منبع تغذیه دیگری را برای دستگاه های دیگر آماده کنید یا ظرفیت منبع تغذیه را افزایش دهید.

  1. اگر پس از اقدامات اصلاحی بالا، چراغ POWER همچنان هنگام روشن شدن برق روشن نشد، PLC باید به فروشنده یا توزیع کننده ای که محصول را از او خریداری کرده اید، بازگردانده شود.

خطار چشمک زن یا ERROR LED

برای عیب یابی PLC اگر LED ERROR چشمک می زند، ممکن است مشکل از دستورات نامعتبر، خطای ارتباطی، عملکرد نامعتبر یا دستورالعمل های ناقص باشد، نشان دهنده خطا با عملکرد خودبررسی داده می شود و کد خطا و مرحله خطا مربوطه در رجیسترهای ویژه ذخیره می شود. کدهای خطای مربوطه را می توان از قسمت خوانده شد

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکلات رایج با PLC

WPLSoft یا HPP. کدهای خطا و مراحل خطا در رجیسترهای ویژه زیر ذخیره می شوند.

  • کد خطا: D1004
  • مرحله خطا: D1137
  1. اگر اتصالات بین PLC از کار بیفتد و LED به سرعت چشمک بزند، این نشان دهنده قطع شدن منبع تغذیه DC24V است و لطفاً برای اضافه بار احتمالی DC24V بررسی کنید.
  2. اگر زمان اجرای حلقه برنامه بیش از زمان از پیش تعیین شده (تنظیم شده در D1000) باشد، LED ثابت خواهد بود، برنامه ها یا WDT (Watch Dog Timer) را بررسی کنید. اگر LED ثابت ماند، برنامه کاربر را دوباره دانلود کنید و سپس روشن کنید تا ببینید LED خاموش است یا خیر. اگر نه، لطفاً بررسی کنید که آیا تداخل نویز یا جسم خارجی در PLC وجود دارد یا خیر.

اشکال در عملکرد تشخیص ورودی

برای عیب یابی PLC هنگامی که LED های نشانگر ورودی خاموش هستند باید اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. سیم کشی دستگاه های ورودی را بررسی کنید.
  2. بررسی کنید که برق به درستی به پایانه های ورودی تامین شود.
  3. اگر برق به درستی به ترمینال ورودی داده شود، احتمالاً یک اختلال در مدار ورودی PLC وجود دارد. لطفا با فروشنده خود تماس بگیرید.
  4. اگر برق به درستی به ترمینال ورودی داده نشود، احتمالاً در دستگاه ورودی یا منبع تغذیه ورودی، اختلالی وجود دارد. دستگاه ورودی و منبع تغذیه ورودی را بررسی کنید.

وقتی LED های نشانگر ورودی روشن هستند باید اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. شرایط ورودی را با استفاده از ابزار برنامه نویسی نظارت کنید. اگر ورودی مانیتور شده خاموش باشد، احتمالاً یک اختلال در مدار ورودی PLC وجود دارد. لطفا با فروشنده خود تماس بگیرید.
  2. اگر ورودی مانیتور شده روشن است، دوباره برنامه را بررسی کنید. همچنین، جریان نشتی را در دستگاه های ورودی (به عنوان مثال، سنسور دو سیم) بررسی کنید و هنگام استفاده از یک دستورالعمل کنترلی مانند MC یا CJ، استفاده تکراری از خروجی یا جریان برنامه را بررسی کنید.
  3. تنظیمات تخصیص I/O را بررسی کنید.
این مطلب را از دست ندهید   خروجی های دیجیتال PLC

اشکال در عملکرد تشخیص خروجی

برای عیب یابی PLC وقتی LED های نشانگر خروجی روشن هستند اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. سیم کشی بارها را بررسی کنید.
  2. بررسی کنید که آیا برق به درستی به بارها تامین شده است یا خیر.
  3. اگر برق به درستی به بار داده شود، احتمالاً یک ناهنجاری در بار وجود دارد. بار دیگر را بررسی کنید.
  4. اگر برق به بار عرضه نشود، احتمالاً وجود دارد

ناهنجاری در مدار خروجی PLC لطفا با فروشنده خود تماس بگیرید.

هنگامی که LED های نشانگر خروجی خاموش هستند اقدامات زیر را انجام دهید

  1. وضعیت خروجی را با استفاده از ابزار برنامه نویسی نظارت کنید. اگر خروجی نظارت شده روشن باشد، احتمالاً یک خطای خروجی تکراری وجود دارد.
  2. اجباری ON خروجی با استفاده از ابزار برنامه نویسی. اگر LED نشانگر خروجی روشن است، به بررسی وضعیت ورودی بروید. اگر LED خروجی خاموش بماند، احتمالاً یک اختلال در مدار خروجی PLC وجود دارد. لطفا با فروشنده خود تماس بگیرید.

بیشتر بدانید: روش های عیب یابی ورودی ها و خروجی ها

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »