نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطای ارتباط PLC چیست؟

یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) را می توان در یک محیط تجاری یا صنعتی یافت. به طور معمول برای کنترل تجهیزات الکترومکانیکی در یک محیط پیچیده مانند خط تولید مونتاژ یا برای کاربردهای ساده مانند روشن و خاموش کردن چراغ هایی که یک شغل در شب یا روز استفاده می کند، استفاده می شود. خطای ارتباطی PLC زمانی اتفاق می افتد که PLC به درخواست های ارتباطی پاسخ نمی دهد یا به چنین درخواست هایی پاسخ منفی می دهد. یک خطای ارتباطی PLC می تواند بین کامپیوتر قابل برنامه ریزی و دستگاه هایی که کنترل می کند یا هنگامی که تکنسین قصد دارد دستگاه را از دور برنامه ریزی کند، رخ دهد.

کد خطا

کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی توسط تولید کنندگان مختلف ساخته شده و برای استفاده های خاص طراحی شده اند. هر شرکت یک سری کد خطا دارد که به PLC خاص آن اشاره دارد. به عنوان مثال، یک خطای وقفه می تواند باعث شود که دستگاه به درستی ارتباط برقرار نکند، یا اگر اندازه ارتباط نادرست بسته خطای کنترل وجود داشته باشد. وقتی PLC به درخواست پیام آخر پاسخ نمی دهد یا وقت کافی برای پاسخ به درخواست ندارد، خطای ارتباطی دیگری می تواند رخ دهد.

ارتباطات

PLC ها می توانند از طریق پورت های سریال با سایر تجهیزات یا با اتصال دستگاه مانیتورینگ روی پورت مودم RS-232 موجود در PLC ارتباط برقرار کنند. اتصال مودم که به درستی در پورت قرار نگرفته است می تواند باعث ایجاد خطای ارتباطی هنگام تلاش برای دسترسی به دستگاه با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه های ارتباطی شود. هنگامی که به یک دستگاه نظارت از راه دور متصل هستید، یک تکنسین می تواند PLC را از دور برنامه ریزی کند، داده ها را ارسال و دریافت کند و سیاهههای مربوط به PLC را مشاهده کند. وقفه در سیگنال همچنین باعث خطاهای ارتباطی می شود.

این مطلب را از دست ندهید   برنامه نویسی VFD و PLC

قطعات معیوب

نقص صفحه های ارتباطی درون PLC نیز می تواند دلیل خطاهای ارتباطی باشد. یک خطای (دریافت) یا (انتقال) می تواند در طول ارتباطات رخ دهد، در نتیجه کمبود تمام داده ها توسط PLC دریافت یا ارسال می شود. خطاهای ارتباطی دیگر می تواند به دلیل خطای کابل کشی ارتباطی یا در صورت ورود آب به نقاط اتصال کابل ارتباطی رخ دهد. هر یک از این نوع خطاها معمولاً به بازرسی بصری دستگاه نیاز دارند. با دسترسی از دور به دستگاه هیچ یک از آنها برطرف نمی شود.

به روزرسانی های نرم افزار و سیستم عامل

همانند سایر تجهیزات رایانه ای، برای جلوگیری از خطاهای ارتباطی و سایر مشکلات، نرم افزار موجود در دستگاه باید با تمام دستگاه های دیگری که با آنها رابط دارد سازگار و به روز باشد. تنظیم دستگاه به گونه ای که به طور خودکار سیستم عامل یا به روزرسانی نرم افزار را جستجو کند یا برنامه ریزی آن برای به روزرسانی می تواند از بروز خطاهای ارتباطی جلوگیری کند. قطع برق همچنین می تواند PLC را تحت تأثیر قرار دهد و برای تنظیم مجدد دستگاه جهت برقراری ارتباط و جلوگیری از این خطاها، نیاز به راه اندازی مجدد دستگاه است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + نه =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »