نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کنترل سرعت موتور با استفاده از برنامه نویسی VFD و PLC

این برنامه PLC برای کنترل سرعت موتور با استفاده از درایو VFD است.

کنترل سرعت موتور

درایو VFD دور موتور را کنترل می کند. با استفاده از سیستم های PLC / DCS می توان VFD را از راه دور کنترل کرد.

PLC باید درایو VFD را تعیین کند تا سرعت موتور را کنترل کند، این می تواند به طور خودکار از PLC یا با عملگر از HMI حاصل شود.

با توجه به مقدار تعیین شده، PLC سرعت درایو و درایو VFD در نهایت سرعت موتور را کنترل می کند. برنامه PLC را برای این برنامه با استفاده از زبان نردبان بنویسید.

نمودار مسئله

  • برای کنترل ما از عملکرد PID در اینجا استفاده می کنیم بنابراین با توجه به نقطه تنظیم شده سرعت درایو به طور خودکار کنترل می شود.
  • بر اساس نام، کنترل کننده PID شامل سه ضریب اصلی است: متناسب، انتگرال و مشتق.
  • برای توضیح کنترل درایو VFD، ما از setpoint برای درایو از PLC (50RPM) استفاده خواهیم کرد. عملکرد PID سرعت را طبق تنظیمات حفظ می کند.
  • طبق نقطه تنظیم شده PID خروجی ایجاد می کند و درایو VFD ورودی PLC را دریافت می کند و دور موتور مورد نیاز را حفظ می کند.
  • در اینجا ما سیگنال 4-20mA را برای ورودی درایو VFD (نقطه تنظیم سرعت لازم از PLC) در نظر می گیریم و بازخورد از درایو نیز 4-20mA است که به نوبه خود به PLC متصل می شود تا سرعت واقعی را در HMI نشان دهد.
این مطلب را از دست ندهید   درک اصول PLC

لیست ورودی / خروجی

  • ورودی های دیجیتال / ورودی های آنالوگ
  • PID را فعال کنید: – 0
  • دستی فعال: – 1
  • تنظیم مجدد PID: – I0.2
  • درایو فرم سیگنال 4-20mA: – IW64

خروجی های دیجیتال / خروجی آنالوگ

  • خروجی آنالوگ برای درایو: – QW80
حافظه M
  • تنظیم PID نقطه: – MD500
  • خروجی PID برای درایو: – MW762
  • حالت را با راه اندازی اجرا کنید: – 3

شرح برنامه

برای این برنامه ما از برنامه S7-1200 PLC و TIA portal برای برنامه نویسی استفاده می کنیم. ما می توانیم این منطق را با استفاده از PLC دیگر نیز پیاده سازی کنیم.

شبکه 1:

در شبکه ما پارامترهای استاندارد را برای عملکرد PID پیکربندی کردیم.

Drive PID .sRet.r_Ctrl_Gain: – سود متناسب یا سود P برای PID ذخیره می شود (1.0).

Drive PID .sRet.r_Ctrl_Ti: زمان انتگرال ذخیره شده یا من برای PID (20s) سود می گیرم.

شبکه 2:

“Drive PID” .sRet.r_Ctrl_Td: – زمان مشتق ذخیره شده یا سود D برای PID (0 ثانیه) ذخیره شده است.

شبکه 3:

در اینجا ما حداکثر حداکثر میزان خروجی درایو PID و حداقل حد خروجی را در نظر گرفته ایم. ما در اینجا حداکثر حد را برای خروجی PID 100 در نظر گرفته ایم و حداقل حد آن 0 است.

شبکه 4:

زمان نمونه برداری از دستورالعمل PID_Compact r_Cycle به طور خودکار تعیین می شود و معمولاً معادل زمان چرخه فراخوانی OB است. 0.1s را برای این برنامه در نظر بگیرید.

شبکه 5:

با فشار دادن PID (I0.0)، PID بلوک اجرا می شود. مطابق نقطه SET (MD500) خروجی ایجاد می کند (0-27648) و با توجه به سرعت درایو بازخورد (IW96) را به PID می دهد. فعال کردن دستی (I0.1) برای عملکرد دستی است و تنظیم مجدد PID (I0.2) برای تنظیم مجدد PID.

این مطلب را از دست ندهید   HMI چیست

شبکه 6:

حالت را پس از راه اندازی مجدد پردازنده فعال کنید اگر sb_RunModeByStartup = FALSE، کنترل کننده پس از راه اندازی پردازنده غیرفعال خواهد ماند. پس از راه اندازی CPU و اگر sb_RunModeByStartup = TRUE باشد، کنترل کننده به حالت فعال ترین فعال بازمی گردد.

شبکه 7:

با فشار دادن کلید فعال کردن PID (I0.0)، Drive (Q0.0) فعال می شود.

شبکه 8:

انتقال خروجی PID (MW762) به کانال آنالوگ (QW96) ماژول توسعه PLC.

50 دور در دقیقه را از HMI تنظیم کنید و PID را فعال کنید تا PID مطابق با نقطه تنظیم شده تولید کند. پس از گرفتن خروجی از درایو PID با 50 دور در دقیقه کار می کند و با توجه به سرعت mA تولید می کند. پس از رسیدن به نقطه تعیین شده PID 50 دور در دقیقه را حفظ می کند.

ورودی آنالوگ

در برنامه فوق ما S7-1200 PLC را در نظر گرفته ایم. دو ورودی آنالوگ (ولتاژ) در این پردازنده وجود دارد. بنابراین برای این برنامه ما باید یک ماژول توسعه دیگر در نظر بگیریم که دارای امکانات ورودی آنالوگ با انتخاب دامنه فعلی است.

در نرم افزار پورتال TIA، نوع خروجی آنالوگ> جریان و دامنه> 4-20mA را انتخاب کنید

توجه: – برنامه فوق ممکن است متفاوت از برنامه واقعی باشد. این مثال فقط برای توضیح است. ما می توانیم این منطق را در PLC دیگر نیز پیاده سازی کنیم. این مفهوم ساده کنترل سرعت درایو با استفاده از PID است.

تمام پارامترهای در نظر گرفته شده به عنوان مثال فقط برای هدف توضیح هستند، پارامترها ممکن است در برنامه های واقعی متفاوت باشند.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال ورودی به plc

برای PID ما باید پارامترهای زیادی را پیکربندی کنیم، در اینجا ما پارامترها را فقط برای برنامه خود پیکربندی کردیم. بنابراین تمام پارامترها در اینجا پیکربندی نشده اند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + چهار =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »