نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع روشهای عیب یابی PLC

عیب یابی PLC می تواند به روش های مختلفی انجام شود و از آنجا که تجربه مهندس همیشه نقش اصلی را در حل موفقیت آمیز چنین مسائلی دارد، پنج روش توسعه یافته است.

بیایید این پنج روش رایج را برای عیب یابی سیستم های PLC شرح دهیم:

  • عیب یابی حلقه های زمینی
  • شاخص های تشخیصی PLC
  • عیب یابی ورودی های PLC
  • عیب یابی خروجی های PLC
  • عیب یابی پردازنده

در انتهای این مقاله خلاصه روشهای عیب یابی PLC توضیح داده شده را بررسی کنید.

 عیب یابی حلقه های زمینی

بهتر است موجودی قطعات تعویض را در دست داشته باشید. این عمل خرابی ناشی از خرابی جز. را به حداقل می رساند. در شرایط خرابی، داشتن لوازم یدکی مناسب در انبار می تواند به معنای خاموش شدن فقط چند دقیقه باشد، به جای ساعت ها یا روزها.

اجزای اصلی برد CPU باید هر کدام یک بخش اضافی داشته باشند، صرف نظر از اینکه از چند CPU استفاده می شود. هر منبع تغذیه، چه منبع اصلی و چه کمکی، باید دارای پشتیبان نیز باشد. برخی از برنامه ها ممکن است به عنوان یک لوازم یدکی آماده به پردازنده کامل پردازنده نیاز داشته باشند.

اگر یک ماژول باید جایگزین شود، کاربر باید مطمئن شود که ماژول جایگزینی در حال نصب نوع صحیحی است. برخی از سیستم های ورودی و خروجی اجازه می دهند تا ماژول ها در حالی که هنوز برق مصرف می شود تعویض شوند، اما ممکن است برخی دیگر نیاز به حذف برق داشته باشند. اگر با جایگزینی یک ماژول مشکل حل می شود، اما در یک دوره نسبتاً کوتاه خرابی دوباره رخ می دهد، کاربر باید بارهای القایی را بررسی کند.

این مطلب را از دست ندهید   سیستم منطق رله plc

بارهای القایی ممکن است ولتاژ و افزایش جریان تولید کنند، در این صورت، ممکن است سرکوب خارجی لازم باشد. اگر فیوز ماژول پس از تعویض مجدداً دمیده شود، ممکن است مشکل از حد مجاز خروجی ماژول باشد یا دستگاه خروجی کوتاه شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، شرایط حلقه زمین هنگامی اتفاق می افتد که دو یا چند مسیر الکتریکی در یک خط زمین وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، در شکل 1، مبدل ها و فرستنده در شاسی (یا محفظه دستگاه) به زمین متصل می شوند و از طریق یک کابل محافظ به یک کارت ورودی آنالوگ متصل می شوند. این سپر به هر دو پایه شاسی متصل می شود، در نتیجه مسیری برای جریان از یک زمین به زمین دیگر ایجاد می شود، زیرا هر دو پایه دارای پتانسیل های مختلفی هستند. جریان عبوری از سپر می تواند به اندازه چندین آمپر باشد، که باعث می شود میدان های مغناطیسی قابل توجهی در انتقال سیگنال ایجاد شود.

در مثالی که در شکل 1 نشان داده شده است، محافظ فقط باید در رابط ورودی آنالوگ به زمین متصل شود.

برای بررسی یک حلقه زمین، سیم اتصال زمین را در پایان زمین جدا کنید و مقاومت سیم را به نقطه انتهایی که آن متصل است اندازه گیری کنید (شکل 2 را ببینید). کنتور باید مقدار اهم بزرگی را بخواند. اگر مقدار اهم کم در این شکاف رخ دهد، تداوم مدار وجود دارد، به این معنی که سیستم حداقل یک حلقه زمین دارد.

شاخص های PLC تشخیصی

نشانگرهای وضعیت LED می توانند اطلاعات زیادی در مورد دستگاههای زمینه، سیم کشی و ماژول های ورودی / خروجی فراهم کنند. بیشتر ماژول های ورودی / خروجی حداقل دارای یک نشانگر واحد هستند – ماژول های ورودی معمولاً دارای یک نشانگر قدرت هستند، در حالی که ماژول های خروجی به طور معمول دارای یک نشانگر منطقی هستند.

این مطلب را از دست ندهید   سخت افزار سیستم PLC

برای یک ماژول ورودی، یک LED روشن شده روشن می کند که دستگاه ورودی فعال است و سیگنال آن در ماژول وجود دارد. این نشانگر به تنهایی نمی تواند سو mal عملکردهای ماژول را جدا کند، بنابراین برخی از تولید کنندگان یک نشانگر تشخیصی اضافی، یک نشانگر منطقی ارائه می دهند. یک LED منطقی ON نشان می دهد که سیگنال ورودی توسط بخش منطقی مدار ورودی شناخته شده است.

علاوه بر نشانگر منطقی، برخی از ماژول های خروجی دارای یک نشانگر فیوز دمیده یا یک نشانگر قدرت یا هر دو هستند. یک نشانگر فیوز دمیده وضعیت فیوز محافظ را در مدار خروجی نشان می دهد، در حالی که نشانگر قدرت نشان می دهد که برق به بار وارد می شود.

مانند نشانگرهای قدرت و منطق در یک ماژول ورودی، اگر هر دو LED به طور همزمان روشن نباشند، ماژول خروجی عملکرد نامناسبی دارد.

نشانگرهای LED به روند عیب یابی کمک زیادی می کنند. با هر دو نشانگر قدرت و منطق، کاربر می تواند بلافاصله یک ماژول یا مدار سو mal عملکرد را مشخص کند. شاخص های LED نمی توانند همه مشکلات احتمالی را تشخیص دهند. در عوض، آنها به عنوان نشانه های اولیه سو عملکرد سیستم عمل می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »