نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اتصالات فیزیکی plc

بیشتر اتصالات PLC شامل اتصال به چیزی مانند بلوک ترمینال در سمت راست است. سیم ها را به شکاف های پایین بکشید و با استفاده از پیچ های موجود در بالا سیم ها را محکم کنید. برخی از اتصالات مانند اتصالی است که نشان داده شده است و از PLC جدا می شوند، در حالی که برخی دیگر به PLC ثابت هستند. این نوع اتصال برای ورودی، خروجی و منبع تغذیه معمول است.

اتصالات داخلی

ورودی و خروجی PLC ها به 1 روش از 3 طریق داخلی: رله، منبع یا سینک به یکدیگر متصل می شوند. تولیدکنندگان PLC اغلب هر 3 نسخه را تولید می کنند، بنابراین می توانید نسخه ای را که مناسب برنامه شما است انتخاب کنید. در زیر توضیحات مربوط به هر یک از انواع و مزایا و معایب آنها آورده شده است.

بیایید از چند نماد استفاده شده استفاده کنیم.

تعویض

 این یک ورودی است. می تواند به سادگی سوئیچ نوری باشد که در حال کنترل آن هستید تا ببینید روشن یا خاموش است. شکل زیر یک switch است.

Load  یا بار

این چیزی است که شما به آن نیرو می دهید. می تواند یک لامپ یا موتور باشد. شکل زیر یک Load است.

اتصالات یا  Connection

آنها اتصالات فیزیکی به PLC هستند که در بالای این صفحه بحث شده است. شکل زیر یک Connection است.

PLC

این فقط به شما می گوید PLC در کجای معادله قرار می گیرد. هرچیزی که داخل جعبه تیره است در داخل PLC اتفاق می افتد. شکل زیر یک PLC است.

این مطلب را از دست ندهید   منطق نردبان در کنترل کننده plc

عوام

به منظور افزایش نقاط IO در PLC بدون افزایش تعداد اتصالات، از Commons استفاده می شود. تصویر سمت راست نمونه ای از سیم کشی PLC با 4 ورودی را نشان می دهد. در تصویر بدون مشترک، نقاط سبز همه به یک منبع ولتاژ منتهی می شوند. عوام از این موقعیت مکرر استفاده می کنند و یک طرف ارتباطات را با هم گروه می کنند. در این حالت ما از نیاز به 8 پایه به 5 پایه نیاز داریم، بدون از دست دادن عملکرد (با فرض اینکه می خواستید آنها به همان منابع متصل شوند). عوام در مدارهای رله، سینک و منبع استفاده می شود.

رله ها

رله ها ساده ترین نوع اتصال هستند. آنها مانند سوئیچ های نوری عمل می کنند که توسط PLC روشن یا خاموش می شوند. آنها از نظر فیزیکی 2 پایه روی PLC را متصل یا قطع می کنند.

مزایا: برای هر دو اتصال AC و DC استفاده کنید، جریان بالاتر از مدلهای Source / Sink را کنترل کنید.

معایب: 2 نوع رله وجود دارد، مکانیکی و حالت جامد. مکانیکی شامل قطعات متحرک است و بنابراین طول عمر محدودی دارد. حالت جامد فاقد قطعات متحرک است اما بسیار گران است.

سینک منبع

منبع و غرق شدن به طور انحصاری با مدارهای دیجیتال DC استفاده می شود. اگر پین مشترک + قطب باشد، به آن مدار منبع می گویند. اگر قطبی باشد، مدار غرق شدن نامیده می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + ده =

میزان دوام باتری PLC

میزان دوام باتری PLC

برخی از باتری‌هایی که پردازنده‌های PLC را تغذیه می‌کنند، قابل شارژ نیستند در حالی که برخی دیگر قابل شارژ هستند، با توجه به اینکه PLC

ادامه مطلب »